5 اردیبهشت 1403 ساعت 11:01

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

بیمه عمر و سرمایه گذاری دانشجویان

بیمه عمر و سرمایه گذاری دانشجویان

دانشجویان می توانند با بیمه عمر برای آینده و اعضای خانواده خود، سرمایه ای تضمین شده را فراهم نمایند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با بیمه عمر و سرمایه گذاری جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

 بیمه عمر و سرمایه گذاری دانشجویان

معرفی بیمه عمر و سرمایه گذاری:

1- اصطلاحات در بیمه عمر و سرمایه گذاری

دانشجویان می توانند این بیمه نامه را برای خود و یا اعضای خانواده فراهم کنند، در واقه به دانشجویی که بیمه شده است، بیمه گذار می گویند (به زبان ساده یعنی فردی که اقساط حق بیمه را پرداخت میکند).
اگر بیمه گذار برای خودش بیمه نامه فراهم کند، بیمه شده و بیمه گذار خود شخص می باشد و اگر مثلاً برای فرزندش بیمه نامه فرهم کند، فرزند او “بیمه شده” است.
اگر دانشجویان از یک شرکت، بیمه نامه فراهم کنند به شرکت ارائه دهنده پوشش های بیمه، “بیمه گر” گفته می شود.

بیمه گذار: فردی که خود و یا دیگری را بیمه می کند و پرداخت حق بیمه را خود بر عهده می گیرد.
بیمه شده: فردی که تمام شرایط و مزایای بیمه نامه و همین طور پوشش های بیمه ای به نفع او صادر می شود.
بیمه گر: شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه ای می باشد. مانند: شرکت بیمه پاسارگاد
بنابراین تا به اینجا اصطلاحات “بیمه گذار”، “بیمه شده” و “بیمه گر”  برای دانشجویان مشخص شده است.

2- تعریفی از بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری در حقیقت یک سرمایه گذاری مطمئن با سود تضمینی می باشد که علاوه بر پرداخت سود علی الحساب به سپرده گذاری، شامل پوشش های بیمه ای فراوانی می باشد. این بیمه از محبوب ترین نوع بیمه در کل دنیا است که با اضافه کردن یک برنامه سرمایه گذاری امن به بیمه عمر بلند مدت، روز به روز طرفداران زیادی را در بیشتر کشورها به سمت خود جذب می کند.

در این طرح دانشجویان با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه ضمن تأمین منابع ضروری جهت فراهم کردن سرمایه ای در آینده برای خود، از امکانات پوشش های بیمه عمر نیز برخوردار می شوند.

کمی اندیشه !!!

اکثر دانشجویان فکر می کنند بیمه های عمر، نوعی بیمه نامه می باشد که اگر بیمه شده بر اثر حادثه و یا عوامل طبیعی فوت شود، مبلغ یا صندوقی به خانواده او اختصاص داده می شود و در زمانی که بیمه شده در قید حیات باشد دیگر صندوق و پس اندازی وجود ندارد.

 بیمه عمر و سرمایه گذاری دانشجویان

این بیمه نامه و پس انداز و پوشش های بیمه ای آن برای زمان حیات و زندگی فرد نیز در نظر گرفته شده است و در صورت اتمام قرارداد مبلغی به صورت یکجا به عنوان سرمایه کلی به بیمه شده پرداخت می شود.
بیمه عمر را نوعی سرمایه گذاری بدانید …
از امتیازات اصلی خرید یک بیمه عمر و پس انداز که موجب می‌شود به عنوان یک سپرده ‌گذاری در نظر گرفته شود، تعلق سود به پولی می¬باشد که بابت پرداخت حق بیمه صرف می‌شود. در حقیقت دانشجویان با پرداخت حق بیمه به نظر پول خود را در یک سپرده بلند‌مدت در بانک ها سرمایه‌گذاری کرده اند.
البته با چند تفاوت …
– دانشجویان می توانند جهت خرید بیمه عمر مبلغ را به درخواست خود انتخاب نمایند، در صورتی که جهت سپرده گذاری در بانک می بایست، حداقل پول را به طور یکجا به بانک دهند.
– در گذشته سود پرداختی در خرید بیمه‌های زندگی 15 درصد بوده است و چند سالی این قانون تغییر نکرده بود، ولی با اصلاح قانون مربوطه این سود به 16 درصد رسیده است و قرار است هر سال هم همراه با نرخ تورم اضافه شود.

3- نحوه پس انداز و پرداخت حق بیمه در بیمه های عمر و پس انداز

دانشجویان می توانند بخشی از پول خود را که صرف هزینه های غیر ضروری می کنند به بیمه عمر و پس انداز اختصاص دهند و مطمئن باشند که این پس انداز به صورت مرتب برای وی سرمایه گذاری می شود. از آن مهمتر اگر حادثه و پیشامد ناگواری مثل فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و یا بیماری های خاص اتفاق بیافتد، بیمه نقش پشتیبان را ایفا خواهد کرد و علاوه بر مبلغ سرمایه گذاری شده و سود آن، بیمه مبلغی را تحت عنوان پوشش بیمه ای پرداخت می کند تا مشکلات مالی فرد را پوشش دهد.
بیمه عمر حق بیمه های پرداختی را با اختصاص نرخ سود تضمینی 16% به سرمایه گذاری ها اضافه می¬کند، این سرمایه های اندوخته بعد از گذشت سال ها با افزایش حق بیمه و سود آن، بیشتر می شود و می توانند جهت رفع خواسته های آینده پس اندازی داشته باشید.
هدف اصلی بیمه های عمر فراهم و جمع آوری ذخایر مالی و سرمایه گذاری و کسب سود حاصل از سرمایه گذاری و در نهایت ایفای تعهدات شرکت بیمه گر در برابر استفاده کنندگان است.

4- پوشش های بیمه ی عمر

هدف اساسی بیمه نامه عمر و پس انداز، فراهم کردن یک صندوق مالی و پس انداز برای بیمه شده می باشد. علاوه بر این، بیمه شده را تحت پوشش درمان بیماری های خاص و پوشش های تکمیلی آن قرار می دهد.
پوشش های تکمیلی و درمانی بیمه عمر شاید در ذهن، بیماری فوت و یا ناراحتی به نظر بیاید اما در اصل به این صورت نمی باشد و از مزایای مهم و اصلی این طرح پس انداز می باشد.
پوشش بیماری های خاص، پوشش از کار افتادگی، پوشش های حادثه، بیمه فوت طبیعی، بیمه فوت حادثه و بیمه آتش سوزی منازل مسکونی از جمله پوشش های بیمه ای این بیمه نامه است.

5- خدمات سرمایه گذاری بیمه عمر

در بیمه عمر و سرمایه گذاری، پوشش های بیمه ای از پرداخت قسط اول، حق بیمه آغاز می شود. در همان ابتدا بر پس اندازهایی که توسط بیمه گذاران به عنوان قسط و یا حق بیمه پرداخت می شود سود تضمینی به صورت بهره مرکب و روز شمار تعلق می گیرد و بعد از اتمام دوره بیمه نامه (که به دلخواه دانشجویان می تواند بین 5 الی 30 سال باشد) تمام مبلغ اندوخته شده با سود بهره مرکب آن به بیمه گذار پرداخت خواهد شد.
(به زبان ساده کل پولی که از ابتدا تا انتها جمع شده + سود بهره مرکب و روز شمار آن!) در واقع این سرمایه گذاری حاصل جمع آوری اندوخته ها می باشد با این فرق که به این پس اندازها از شروع سرمایه گذاری سود ویژه تعلق می گیرد.

پس انداز روزانه

در این طرح دانشجویان به صورت روزانه می توانند برای خود و خانواده پس انداز نمایند و در پایان دوره از صندوق این بیمه نامه به صورت یکجا برخوردار شوند.

بیمه عمر و سرمایه گذاری یا سپرده گذاری در بانک 

فرق این سرمایه گذاری با سپرده گذاری در بانک دو جنبه اساسی می باشد: 1) سپرده گذاری در بانک به سرمایه قابل توجه و کلان در ابتدای سرمایه گذاری نیاز دارد. در حالی که این سرمایه، در بیمه های عمر و سرمایه گذاری با اندوختن پس انداز های کوچک به وجود می آید و سود تضمینی و بهره مرکب هم به آن تعلق میگیرد. 2) در بیمه عمر و سرمایه گذاری بعد از پرداخت قسط اول، بیمه شده تحت پوشش های بیمه ای قرار می گیرد .

مزایای بیمه های عمر و اندوخته ساز

دریافت سود تضمینی

کمترین میزان سود ضمانت شده سالانه برای پنج سال اول این بیمه نامه %16 می¬باشد و برای سال های بعد از آن %13 در هر سال است.

دریافت وام

از دیگر مزیت های این بیمه نامه گرفتن وام بدون هیچ گونه مراحل اداری است. با اتمام سال دوم می توانید تا %90 از مبلغ ارزش صندوق بیمه نامه را وام دریافت نمایید.

دریافت سود خالص

سود و سرمایه پرداختی در پایان دوره معاف از مالیات و هر عوارض دیگر می باشد و همه آن متعلق به بیمه شده می باشد.

سرمایه بدون بازپرداخت

سرمایه این بیمه نامه تسهیلات و یا وام نیست و بازپرداخت ندارد، بلکه سود خالص از این سرمایه گذاری می باشد و برای موارد مختلف می توانید از آن بهره مند شوید.
در نتیجه با در نظر گرفتن سود تضمینی، مدت زمان قرارداد، پوشش های بیمه ای و شرایط خاص بیمه عمر، سرمایه گذاری در شرکت های بیمه ریسک کمی را شامل می شود. همه ساله بیمه شده از پوشش بیمه ای و چتر حمایت شرکت بیمه برخور می شود. بیمه های عمر و اندوخته های آن به عنوان یک عامل می تواند در افزایش سطح تولید ملی، نقش اساسی داشته باشند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا