7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:50

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

تفاوت رزومه و cv جهت استفاده دانشجویان

تفاوت رزومه و cv جهت استفاده دانشجویان

تفاوت رزومه و cv در حجم صفحات، نحوه نگارش و موارد استفاده آن ها می باشد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم‌یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با تفاوت رزومه و cv جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

 تفاوت رزومه و cv جهت استفاده دانشجویان

رزومه (Resume)

کلمه Resume یک کلمه انگلیسی است و در زبان فارسی به معنای، چکیده و خلاصه تجربیات است و با CV  متفاوت می باشد.

سی وی  (CV)

CV تاریخچه زندگی دانشجویان می باشد که این تاریخچه بیانگر ویژگی‌ها، توانمندی‌ها، فعالیت‌ها، سوابق تحصیلی، مشخصات فردی، جایزه، افتخارات علمی و هر کاری که دانشجویان انجام داده‌اند، می‌باشد.

 تفاوت رزومه و cv جهت استفاده دانشجویان

تفاوت رزومه و cv

دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج دارند، باید مدارکی را جهت پذیرش به دانشگاه ارسال کنند که این مدارک نقش اساسی در پذیرش دانشجو را ایفا می‌کند، بنابراین دانشجو می بایست در تهیه و نگارش آن دقت کافی داشته باشد. رزومه و cv یکی از این مدارک می باشد. تفاوت مابین رزومه و cv در حجم صفحات، نحوه نگارش و موارد استفاده می باشد.

•  تفاوت رزومه و cv در حجم صفحات

یکی از تفاوت‌های رزومه و cv در حجم صفحات می‌باشد. دانشجوی متقاضی، رزومه خود را می بایست در حدود 2 تا 3 صفحه و به صورت مختصر بنویسد تا خواننده بتواند آن را در عرض 2 دقیقه مطالعه نماید. درصورتی که دانشجو می‌تواند cv خود را در بیش از 3 صفحه هم جمع بندی کند و تمام جزئیات لازم را بیان نماید، اما نباید موارد ذکر شده در نگارش رزومه و cv بزرگ جلوه داده شود و همه چیز باید با مستندات ارائه شود.

•  تفاوت رزومه و cv در نحوه نگارش

می توان گفت رزومه و cv از نظر نحوه نگارش تفاوت هایی باهم دارند به عبارتی معمولاً تیترهایی که باید در رزومه و cv نوشته شوند یکسان می باشند، ولی در نگارش آنها صرفاً میزان نوشتن متفاوت می باشد. رزومه باید کاملاً خلاصه باشد و نیازی به بیان جزئیات در آن نمی باشد اما در cv  می‌بایست تمام جزئیات هر تیتر بیان شود.

•  تفاوت رزومه و cv در موارد استفاده

تفاوت رزومه و cv در موارد استفاده متفاوت می باشد یعنی رزومه در جاهای گوناگون مورد استفاده می باشد. افرادی که می خواهند در یک شرکت یا سازمانی خاص کار کنند، می توانند با نوشتن رزومه درخواست کار خود را به آنجا اعلام کنند. در حقیقت رزومه بیشتر مورد استفاده افراد غیر دانشگاهی قرار می‌گیرد تا بتوانند با بیان مشخصات فردی و تجربیات شخصی، خود را به سازمان یا شرکت مربوطه معرفی نمایند.
هرچند برخی از دانشگاه‌ها در خارج از کشور از دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج رزومه می‌خواهند تا با توجه به آن آشنایی نسبی از متقاضی داشته باشند.
در واقع cv و رزومه همانند هم می‌باشند، با این تفاوت که cv را صرفاً دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارند، با بیان توضیحاتی جامع و مفید در رابطه با شخصیت خود، تحصیلات گذشته و کارهایی که انجام داده اند تهیه و نگارش می‌کنند.

موارد و نکاتی که باید زمان نوشتن CV رعایت شوند:

۱- در صفحه اول و سمت راست صفحه دانشجویان باید عکس خود را قرار دهند (از چسب برق مشکی برای چسباندن استفاده نکنید).
۲- بهتر است از طولانی شدن cv پرهیز شود (موارد خلاصه و واضح بیان شوند).
3- تمامی نوشته‌ها می‌بایست مستند باشد
4- CV باید حتما به صورت تایپ شده و به زبان انگلیسی باشد.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا