8 اردیبهشت 1403 ساعت 6:48

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

برخی از کشورهای حامی دانشجویان بورسیه

برخی از کشورهای حامی دانشجویان بورسیه

پنج موسسه در دنیا برنامه‌های معتبری را جهت پشتیبانی از دانشجویانی که تمایل به تحصیل در خارج را دارند در نظر گرفته اند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم‌یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با برخی از کشورهای حامی بورسیه جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

۵ حامی معتبر بورسیه در خارج از کشور

دانشجویانی که علاقه فراوانی به ادامه تحصیل در کشورهای خارجه را دارند، می توانند با کمی جستجو و پایین آوردن سطح انتظار خود نگرانی‌های خود را در زمینه‌ی هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی کاهش دهند.

پنج موسسه در دنیا برنامه‌های معتبری را جهت پشتیبانی این دانشجویان در نظر گرفته اند، این ۵ موسسه با وجود کم‌هزینه بودن، خدمات و پشتیبانی بسیار کارآمدی ارائه می‌دهند و استفاده از آن‌ها به معنای کم اعتبار بودن یا کیفیت پایین امکانات تحصیلی نمی‌باشد. در صورتی که دانشجویان به تحصیل در کشورهای پرهزینه و یا دورافتاده و غیرمعمول تمایل داشته باشند باز هم می‌توانند از حمایت این موسسه‌ها برخوردار شوند.

نکاتی جهت کاهش هزینه‌های تحصیل دانشجویان

دانشجویانی که شدیداً علاقه به ادامه تحصیل در شهرهایی مانند لندن یا پاریس را دارند باید در نظر داشته باشند که هزینه های بالایی را بپردازند، اما بهتر است بدانند اگر مقصد اهمیت کمتری برای آن‌ها داشته باشد، می توانند با بودجه‌ی کمتر، گزینه‌ای مناسب و مقرون‌به‌صرفه پیدا کنند. مثلاً اگر هدف دانشجویی تحصیل در زبان فرانسه باشد نیازی نیست صرفاً در پاریس به تحصیل بپردازد و انتخاب‌های متنوع دیگری با هزینه کمتر می تواند داشته باشد.
جهت تحصیل در کشورهای گران‌ قیمت، صرفاً نیاز به‌ صرف هزینه‌های بالا نمی‌باشد و عموماً راهکارهای زیادی جهت کاهش هزینه‌ها وجود دارد.

بهتر است دانشجویان برای کاهش هزینه‌ها همیشه از برنامه‌های پذیرش مستقیم بهره‌مند شوند، زیرا گزینه‌های دیگر جهت تحصیل در خارج از کشور هزینه‌های جانبی بالایی دارند. حتی در مقرون‌به‌صرفه‌ترین برنامه‌های پذیرش بین‌المللی دانشجویان، باز هم راه‌هایی جهت کاهش بیشتر هزینه‌ها وجود دارد. برنامه‌های زیادی هستند که انواع بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی را در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار می‌دهند. بهتر است دانشجویان زمان تحصیل خود را افزایش دهند، با توجه به اینکه این عمل شاید در کل هزینه‌ی بالایی داشته باشد، اما میانگین هزینه جاری روزانه را کاهش می‌دهد. در بسیاری از برنامه‌های تحصیلی بین‌المللی، برای دانشجویانی که زمان تحصیلات خود را افزایش ‌دهند، تخفیف قابل‌توجهی در نظر گرفته شده است.

معتبرترین برگزارکننده‌های برنامه تحصیل کم‌هزینه در خارج از کشور :

1. کنسرسیوم تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور (USAC)

 برخی از کشورهای حامی دانشجویان بورسیهمؤسسه USAC (University Studies Abroad Consortium)؛ چندین مورد از اقتصادی‌ترین برنامه‌های تحصیل در خارج از کشور را ارائه می‌دهد. در واقع فعالیت اصلی این موسسه، کاهش فراوان هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور می‌باشد. هم اکنون حدود ۳۳ دانشگاه و تعداد زیادی کالج در USAC عضویت دارند و الزامی نیست که جهت بهره‌وری از خدمات این مؤسسه صرفاً در یکی از این دانشگاه‌ها تحصیل کنید. با این‌ وجود به دلایلی چون محل سکونت، محدودیت‌های ویزا، رشته تحصیلی یا فعالیت‌های فرهنگی موردنظر، استفاده از برنامه‌های تحصیلی  USAC  مستلزم تحقیق و آشنایی کامل است.
USAC حدود 40 برنامه تحصیلی در ۲۴ کشور را ارائه می دهد که در بین آن‌ها گزینه‌های کم‌هزینه چون بنگلور هندوستان و یا مقصدهای کلاسیک گران‌ قیمت تحصیل در خارج از کشور از جمله ایتالیا و اسپانیا وجود دارد.

۲.  مرکز تحصیلات در خارج از کشور (CSA)

مؤسسه CSA (Center for Study Abroad) به راه‌اندازی برنامه‌های معتبر پذیرش بین‌المللی دانشجویان، بدون محدودیت سنی و با هزینه کم می پردازد و هیچ‌گونه بورسیه، کمک مالی یا خدمات دانشجویی با هزینه پایین را ارائه نمی کند. این مؤسسه به دانشجویانی که نیاز به گذراندن مجدد واحدهای درسی دارند، ۵ تا ۲۰ درصد تخفیف می‌دهد. برنامه‌های CSA بسیار مقرون‌‌به‌‌صرفه، بدون پیچیدگی و باکیفیت می‌باشند و دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج می توانند بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی یا کمبود سرمایه به تحصیل بپردازند. این برنامه‌ها تمامی جنبه‌های تحصیل در خارج از کشور مثل محل سکونت، انتخاب گرایش‌های تحصیلی و … را کاملا تحت حمایت قرار می‌دهند.

۳. موسسه‌ی بین‌المللی تحصیل در خارج از کشور  (ISA)

 برخی از کشورهای حامی دانشجویان بورسیهمؤسسهISA (International Studies Abroad) ارائه‌کننده‌ی برنامه‌های گوناگون جهت تحصیل در خارج کشور می‌باشد و مقصدهای گوناگونی را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ ازجمله کشورهای نامتعارف چون اردن و جمهوری دومینیکن یا شهر‌های کلاسیک محبوب دانشجوهای بین‌المللی چون لندن و فلورانس.
برنامه‌های ISA نسبت به سایر عناوین این فهرست هزینه بیشتری دارند اما کیفیت آن‌ها و تعهد موسسه جهت بالا بردن بهره‌وری دوره‌ها و همین‌طور ارائه‌ی بورسیه‌های متنوع، ضرورت صرف این هزینه بیشتر را توجیه می‌کند.

چندین نوع بورسیه تحصیلی ممتاز در برنامه‌های ISA وجود دارد، دانشجویان بین‌المللی که شرایط لازم برای دریافت این بورسیه‌ها را دارند، می‌توانند با شرایطی ایده‌آل و هزینه‌ی کم در دانشگاه‌های معتبر طرف قرارداد  ISA به تحصیل بپردازند. ISA تنها بر دانشگاه و کالج تمرکز ندارد، برنامه‌هایی جهت دوره‌های کارآموزی در حین تحصیل و پیش‌دانشگاهی در خارج از کشور، حمایت از تحصیل در دبیرستان و تحصیلات عالی تکمیلی در خارج از کشور نیز برگزار می‌کند.

4.  CEA

شعار CEA «خلق فرصت‌های خارق‌العاده در قرن ۲۱» می باشد. دانشجویانی که به تحصیل در اروپا علاقه‌مند هستند می‌توانند از برنامه‌های CEA استفاده کنند، زیرا در شرایط معمول هم تحصیل در این کشور نیاز به هزینه‌های بالا دارد. این برنامه‌های پیشنهادی CEA از جداول برآورد هزینه برخوردار هستند که توسط آن‌ کل هزینه مورد نیاز در تمام مدت تحصیل قابل ‌محاسبه می‌باشد.
این مؤسسه در زمینه آموزش نیز فعالیت دارد و با راه‌اندازی مرکز تحصیلات خارج از کشور (Study Abroad Centers)  و ارائه دوره‌های آموزشی با الگوی ابتکاری تحصیلات بدون مرز، دانشجویان را جهت پذیرش چالش‌های حاصل از تقابل فرهنگی آماده می‌کند.
همچنین دانشجویان با استفاده از طرح‌های ثبت‌نام پیش از موعد یا گرفتن کمک ‌هزینه‌های CEA می‌توانند، هزینه‌های تحصیل را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند.

5.  Asia Exchange

 برخی از کشورهای حامی دانشجویان بورسیهموسسه فنلاندی Asia Exchange نسبت به بقیه فعالیت خاصی دارد. این مؤسسه بر فرستادن جوان‌های اروپایی به دانشگاه‌های آسیا تمرکز دارد، اما دانشجویان تمام نقاط دنیا می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. دانشگاه‌های تحت پوشش Asia Exchange، بیشتر در کشورهای کم‌هزینه چون مالزی، تایلند و اندونزی قرار دارند که این مسئله با توجه به پایین بودن مخارج تحصیل، امتیاز مثبتی می‌باشد.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا