10 فروردین 1403 ساعت 19:24

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

روشهای جستجوی هوشمندانه دانشجویان در گوگل

جستجوی هوشمندانه دانشجویان در گوگل

تقریبا می توان گفت تمامی دانشجویان اولین سایتی که برای جستجو باز می کنند گوگل می باشد، زیرا بزرگ ترین و محبوب ترین سایت جستجو است. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با جستجو هوشمندانه در گوگل، جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

16 روش هوشمندانه ی جست و جو در گوگل

تقریبا می توان گفت تمامی دانشجویان اولین سایتی که برای جستجو باز می کنند گوگل می باشد، زیرا بزرگ ترین و محبوب ترین سایت جستجو است. این سایت باعث سهولت در کارها و صرفه جویی در زمان برای دانشجویان می شود. روش هایی برای جستجوی هوشمندانه وجود دارد که اکثر دانشجویان با آن ها آشنایی ندارند.

1- استفاده از سر برگ های بالای سایت

با استفاده از نوار ابزار بالای سایت گوگل به آسانی می توانید نوع جستجوی خود را مشخص کنید، دانشجویان می توانند از نوارshop  برای مد و فشن های به روز و جدید، از نوار Video برای پیدا کردن یک ویدئو و از نوار News  برای مطلع شدن از اخبار استفاده نمایند، همچنین می توانید از قسمت های ویژه گوگل مثل عکس، اپ استور، تاریخ، پرواز هواپیماها و … نیز بهره مند شوید.

2- استفاده از نقل و قول در هنگام تایپ

برخی مواقع دانشجویان به دنبال متن و شعر می باشند که فقط یک بیت و یک جمله کوچیک از آن متن را در ذهن دارند، برای سریعتر به نتیجه رسیدن بهتر است عبارت مورد نظر را داخل علامت نقل و قول (“*”) قرار دهند. این راهکار برای پیدا کردن موزیک، متن آهنگ محبوبتان و مقالات مورد نظر به کار می آید.

۳- خط فاصله

یکی از مهم ترین و هوشمندانه ترین روش در جستجو استفاده از خط فاصله می باشد. برای مثال به دنبال شلوار مردانه هستید اما بیشتر نتایج به دست آمده مربوط به لباس زنانه می باشد پس شما می توانید بعد از تایپ شلوار مردانه در گوگل بنویسید ” –زنانه ” ، با این کار تمامی نتایجی که کلمه زنانه دارند حذف می شوند!

۴- استفاده از تاریخچه جستجو

ممکن است تاکنون برای دانشجویان پیش آمده باشد که مطلبی را قبلا در گوگل جستجو کرده باشند و به نتیجه ی مطلوب در گوگل دست پیدا نکنند، در این حال می توانند از تاریخچه گوگل استفاده نمایند و مطمئن باشید کسی نمی تواند به جستجوهای قبلی شما دسترسی پیدا کند.

 http://google.com/history

 
۵- استفاده از دونقطه

مطمئناً بهترین جستجو برای گوگل می باشد، برخی مواقع پیش می آید که دانشجویان یک پست را در یک سایت دیده باشند و بعد از آن هرچه از جستجوی سایت استفاده می کنند به نتیجه نمی رسند. وقتی مطلب مورد نظر را تایپ می کنید سپس با تایپ Site:yoursite.com مطلب مورد نظر را پیدا می کنند (به جای عبارت yoursite دامنه سایت مورد نظر را تایپ نمایید)

۶- گوگل مترجمی، حرفه ای

شاید تاکنون دانشجویان نمی دانستند گوگل می تواند تلفظ دقیق کلمات را بازگو نماید! تنها باید بعد از تایپ کلمه Define کلمه ای که مورد توجه می باشد را تایپ کنند! موجه می شوید که گوگل مرجع خوبی برای تلفظ می باشد.

۷- فیلتر قیمت

اگر به دنبال محصولی خواص با قیمت مد نظر می باشید، ؟ گوگل برای شما این امکان را فراهم می نماید که هر محصولی را با هر قیمتی که می خواهید جستجو کنید و در نهایت به خواسته خود برسید.

۸- استفاده از * هنگام فراموشی

دانشجویان زمانی که هنگام جست و جو بخشی از متن یا شعر یا آهنگی را فراموش کرده باشند، با گذاشتن * به جای کلمه ی فراموش شده می توانند به مقصود خود برسند.

۹- تایمر سیار!!!!

دانشجویانی که می خواهند زمان خود را مدیریت کنند، می توانند از این روش استفاده نمایند. در واقع گوگل متناسب با زمان تعیین شده از طرف شما، تایمر قرار می دهد و زمانی که وقت شما به پایان می رسد، اعلام می کند که زمان شما به پایان رسیده است. برای این کار کافی است دانشجویان در قسمت موتور جست وجو Set A Timer تایپ نمایند.

روشهای جستجوی هوشمندانه دانشجویان در گوگل

10- دمای هوای امروز

گوگل ابزاری در نظر گرفته است که آب و هوا را به صورت دقیق و بدون نیاز به نصب نرم افزار در اختیار کاربران قرار می دهد. فقط کافی است دانشجویان نام شهر مورد نظر را به همراه کلمه Weather تایپ نمایند تا نتیجه ی کاملی از آب و هوای شهر مد نظر در اختیار آن ها قرار بگیرد.

11- حسابداری گوگل

تایپ کردن google.com خیلی آسانتر از تایپ Calculator در search ویندوز می باشد. فقط کافی است دانشجویان ارقام مورد نظر خود را مطابق شکل پایین تایپ نمایند. گوگل می تواند مانند یک ماشین حساب در دسترس و ساده این کار را انجام دهد و نیاز به هیچ کد و دستوری نمی باشد.

روشهای جستجوی هوشمندانه دانشجویان در گوگل

۱۲- تبدیل واحدهای ارزی

دانشجویان از این روش بیشتر در هنگام مسافرت های خارج از ایران می توانند استفاده نمایند که چگونه واحد دلار آمریکا را به واحد های دیگر تبدیل کنند. گوگل همه ی واحدهای پولی را به واحدهای دیگر تبدیل می کند. واحد پول ایران در گوگل پشتیبانی می شود زیرا نوسانات ارزی آن زیاد می باشد و مبلغ به صورت دقیق نشان داده نمی شود. برای استفاده از این روش می توانید مطالبق شکل پایین کافیه از کلمه to  استفاده کنید!

روشهای جستجوی هوشمندانه دانشجویان در گوگل

۱۳- جستجوی دو مورد به صورت هم زمان

دانشجویان می توانند از این مورد برای جستجوی هم زمان و به مقایسه بین آن ها بپردازند. برای مثال دانشجویان هنگامی که می خواهند قبل از ورود به دانشگاه دو دانشگاه را با هم مقایسه نمایند، در اینترنت دو تب را باز می کنند و به بررسی جداگانه می پردازند. برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب کافی است دو عبارت را در کنار هم نوشته و مابین آن ها کلمه ی or را قرار دهند.

۱۴- بررسی نتایج مسابقات ورزشی!

دانشجویان و افراد شاغلی که تمام روز مشغول هستند و زمان دیدن مسابقات را ندارند، می توانند در زمان فراغت به داخل سایت گوگل بروند و بعد نام باشگاه های مورد نظر کلمه ی Score را قرار دهند، گوگل نتایج بازی را در اختیارتان قرار می دهد، اما در ایران به دلیل تحریم بودن در برخی موارد این ترفند برای باشگاه های ایرانی نتیجه نمی دهد.

۱۵- جسجتوی مکان های نزدیک به شما

کافی است مکان مورد نظر خود را از گوگل بپرسید. به طور مثال: وقتی دانشجویان در دانشگاهی در شهرستان جدید مشغول به تحصیل شوند و نیاز به آدرس رستوران های نزدیک برای صرف ناهار داشته باشند کافی است  Location تلفن همراه خود را روشن بگذارید و از گوگل بپرسید restaurant near me و یا تنها کلمه restaurant  یا cinema و gym و ….
مکان های مورد نظر باید در داخل نقشه گوگل ثبت شده باشند، ممکن است در ایران این قابلیت زیاد به کار نیاید اما در خارج از ایران می تواند خیلی کارساز باشد.

۱۶- تصحیح اشتباهات توسط گوگل!

برخی مواقع ممکن است در سایت گوگل اشتباه تایپ کنید و مشکل املایی برایتان پیش بیاید، در این صورت نیاز به وسواس نمی باشد چون گوگل متوجه منظورتان می شود.

دو نکته طلایی در جستجو

1- جستجوی لینک های مرتبط با استفاده از عکس ها

برخی مواقع دانشجویان هر چقدر وارد لینک ها می شوند به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا نمی کند. در این شرایط کافی است قسمتی از لینک را که در یادشان می باشد در قسمت search بنویسند و با مراجعه به قسمت جستجوی عکس می توانند با لینک های مرتبط، لینک مورد نظر را به راحتی تشخیص دهند.

2- فهم اصل مطلب و نزدیک شدن قدم به قدم به هدف مورد نظر

دانشجویان کافی است محتوا را به راحتی درک کنند، نیازی ندارند تا دقیقاً موضوع مورد نظر را جستجو نمایند. می توانند به جای موضوع دقیق به محتواهایی در زمینه ی موضوع مورد نظر فکر کنند تا کم کم از اطراف کلمه مدنظر به هدف خود دست پیدا کنند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا