30 فروردین 1403 ساعت 15:50

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

اپلیکیشن های صرفه جویی در مصرف اینترنت

اپلیکیشن های صرفه جویی در مصرف اینترنت

در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با پنج اپلیکیشن کنترل مصرف داده جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

 اپلیکیشن های صرفه جویی در مصرف اینترنت

آشنایی با پنج  اپلیکیشن اندروید برای مدیریت استفاده اینترنت در گوشی برای دانشجویان

امروزه عصر اطلاعات است و بیشتر دانشجویان برای گشت و گذار در اینترنت از تلفن همراه استفاده می کنند. فضای مجازی آن گونه به دنیای ما نفوذ کرده که دانشجویان روزانه به محض بیدار شدن به دنبال خدمات و سرویس های اینترنتی می باشد. استفاده زیاد از اینترنت برای دانشجویانی که سرویس های اینترنتی محدود استفاده می کنند مشکل ایجاد می کند پس باید به دنبال راهی برای مدیریت این موضوع بود.

معرفی چند اپلیکیشن جهت راحتی کار دانشجویان

1- Traffic Monitor 

اپلیکیشن Traffic Monitor یک برنامه جامع می باشد که قابلیت های فراوان مورد نیاز دانشجویان در زمینه اینترنت را در خود دارد. یکی از اصلی ترین امکانات این نرم افزار تست سرعت اینترنت، مدیریت حجم مصرفی، چک کردن کیفیت سیگنال‌ها و مشاهده اطلاعات شبکه می باشد.

نصب Traffic Monitorاین امکان را به دانشجویان می دهد تا میزان مصرف روزانه خود را مشخص کنند و از سقف مصرفی تجاوز نکنند و این گونه ناخواسته حجم سرویس تمام نمی شود. با قرار دادن ویجت  Traffic Monitorبر روی صفحه ی اصلی موبایل، بدون باز کردن اپلیکیشن، میزان حجم مصرفی را کنترل کنند.

2- My Data Manager 

 اپلیکیشن های صرفه جویی در مصرف اینترنت

My Data Manager اپلیکیشنی بسیار پیشرفته و حرفه‌ای در حیطه ی شبکه و کنترل مصرف اینترنت می باشد. قابلیت ویژه ای که این برنامه نسبت به سایر برنامه ها دارد امکان تعیین بودجه روزانه برای اینترنت می باشد که با تمام شدن آن یک پیام هشدار روی صفحه ظاهر می شود تا دانشجویان را مطلع کند. این نرم افزار با داشتن گزینه ی My Data Manager فهرستی از مصرف اینترنت در روز را برای شما ارائه می دهد و شما با مشاهده آن می توانید جزئیات مصرف خود را بررسی کنید. امکان تعیین طرح‌های متفاوت برای اتصال‌های مختلفی که گوشی برای دسترسی به اینترنت استفاده می کند، یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار می باشد.

My Data Manager هشدارهای گوناگونی از تمام شدن مصرف مجاز اینترنت روزانه تا صورت حساب‌های دوره‌ای اطلاع می دهد. دانشجویان می توانند با توجه به نیازهای خود هشدارهایی را تعریف نمایند تا به موقع نمایش داده شود. این برنامه یک اعلان دائمی دارد که در قسمت اعلان های سیستم عامل قرار دارد و بدون اجرای برنامه می توانند از همین جا میزان سرویس مصرف شده را بررسی کنند.

3- Data Usage Monitor

 اپلیکیشن های صرفه جویی در مصرف اینترنت

Data Usage Monitor یک اپلیکیشن ساده و راحت برای مدیریت حجم اینترنتی دانشجویان می باشد. این برنامه امکانات متنوعی ندارد اما بهترین روش و ساده ترین شکل کنترل مصرف داده را به دانشجویان ارائه می دهد و با نصب این برنامه، بدون نیاز به باز کردن آن می توانید میزان حجم مصرفی کنترل نمایید. Data Usage Monitor می تواند ساعتی و یا به صورت جداگانه میزان اینترنت مصرفی هر اپلیکیشن از اینترنت، را برای دانشجویان به نمایش بگذارد.

4- Opera Max 

دانشجویان می توانند از نرم افزار Opera Max که یکی از معروف ترین برنامه‌های اندروید می باشد برای مصرف کمتر اینترنت استفاده نمایند و همچنین قابلیت های فراوانی برای مدیریت و نظارت بر مصرف سرویس اینترنتی دارد. یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار این است که از یک تایم لاین برای تعیین میزان مصرف اینترنت و همچنین برنامه هایی که در پس زمینه مشغول مصرف اینترنت هستند را نمایش دهد. می توانید با استفاده از قسمت مدیریت اپلیکیشن‌ها در Opera Max، برنامه های مدنظرتان را محدود به استفاده از اینترنت کنید. در این صورت هیچ برنامه ای بدون اجازه شما نمی تواند از اینترنت استفاده کند.

5- Network Connections

 اپلیکیشن های صرفه جویی در مصرف اینترنت

Network Connections یکی از برنامه هایی می باشد که به دانشجویان کمک می کند تا برنامه هایی که در پس زمینه سیستم عامل از برنامه استفاده می کنند را بشناسند و عموماً این مدل برنامه ها نیاز دارند تلفن همراه از قبل روت شده باشد، اما Network Connections بدون روت بودن تلفن همراه می تواند این کار را انجام دهد. دانشجویان برای نظارت بر داده با این نرم افزار می توانند بعد از نصب اپلیکیشن گزینه Live Capture را انتخاب نمایند. با این عمل تمامی آدرس‌های IPسرور برنامه که اطلاعات را دریافت و ارسال می کنند را نمایش می دهد. با انتخاب هرکدام از این IP ها، برای دانشجویان جزئیات مربوطه نمایش داده می شود و به این صورت با بررسی اطلاعات سرور می توانند برنامه های مخرب را پیدا کنند. قابلیت  Live Captureدر نسخه ی آزمایشی برنامه بسته شده است و برای در اختیار داشتن آن باید کلید فعال سازی را خریداری نمایند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا