4 اردیبهشت 1403 ساعت 15:09

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

تشخیص کالای اصل از تقلبی توسط دانشجویان

تشخیص کالای اصل از تقلبی توسط دانشجویان

با بیان راهکارهایی می توان کالای اصل را از تقلبی تشخیص داد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با تشخیص کالای اصل از تقلبی جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

روش های تشخیص کالای تقلبی:

داد و ستدی را که انجام می دهید از هر لحاظ بررسی کنید

علامت استاندارد و آرم تجاری از مواردی است که سعی کنید حتماً حین خرید به آن توجه کنید، ارزان تر بودن دلیل تقلبی بودن جنس نمی باشد بلکه ممکن است قیمت جنس اصلی و تقلبی یکی باشد.

کالایی که خریداری می کنید را بررسی کنید

بر روی کالا به دنبال نشانه های اصل بودن باشید معمولاً کالاهای تقلبی یک نشان کوچک از تقلب روی خود دارند برای پولتان ارزش قائل شوید شاید بدون توجه بارها جنس تقلبی بخرید و به آن پی نبرید. اگر تصمیم دارید از جای جدیدی کالای برند بخرید و از محصولات یک برند جدید خریداری کنید حتماً دقت کنید چون کیفیت به خود کالا بستگی دارد نه به برندی که آن را تولید می کند. هنگام خرید کالا حتماً کالاها را مقایسه کنید کار سختی نمی باشد.

 تشخیص کالای اصل از تقلبی توسط دانشجویان
بسته بندی کالا را در نظر بگیرید

اجناسی که اصل هستند بسته بندی زیباتر و رنگ و جنس مرغوب تری دارند و کالاهای تقلبی در بسته بندی هایشان نقض هایی وجود دارد. روی بسته بندی باید تاریخ تولید و انقضا درست چاپ شود، کالاهای تقلبی از لحاظ نوشتاری مشکل دارند و چون تقلبی اند هولوگرام مخصوص ندارند. توجه داشته باشید؛ محصولی که خریداری می کنید با محصولی که قبلاً خریداری می کردید یکسان می باشد! محصولات اصل شماره بازرسی دارند اما اجناس تقلب این برچسب را دارا نمی باشند.

بارکد، علائم تجاری را در نظر بگیرید و به علامت بازیافت که بیشتر کالاها دارند دقت کنید،

محصولات اصل؛ اطلاعات مربوط به محتوی جعبه، را روی جعبه دارند اجناس تقلبی بر بروی بسته بندی خود اطلاعات کامل را ندارند.
بر روی بسته بندی محصولات اصلی شماره تماس کارخانه وجود دارد اما کالاهای تقلبی نام و نشانی تولید کننده را نمی گذارند.

ریسک لوازم جانبی

بیشتر لوازم جانبی در معرض خطر تقلبی بودن قرار دارند مثل گوشی هایی که نقض فنی دارند که تمام قطعات آن از قطعات یک گوشی اصل نمی باشد.

کالای اصل را بشناسیم:

قدم اول:

این روزها کالاهای مختلفی وارد می شود و منبع معتبری ندارند به همین دلیل دانشجویان فقط مارک کالا را در نظر می گیرند و به کیفیت آن توجه نمی کنند که این باعث می شود اعتماد دانشجو به برندها از بین برود.
به همین خاطر قدم یار سعی دارد با قرر دادن اطلاعات در این زمینه کمکی به دانشجو کرده باشد:
کشورهای سازنده دیگر نام کشورشان را روی محصول الحاق نمی کنند و به جای آن ازسیتم کدینگ EAN استفاده می کنند که با چاپ بارکد کشور سازنده را مشخص می کند بنابراین در حین خرید به بارکد محصول توجه کنید چون نشان دهنده استاندارد جهانی محصول می باشد.
برای شناسایی کالای تقلبی از اصل در برخی کشورها روی محصول اصل علامت هایی مثل: در ایلات متحده ی آمریکا علامت ETL ، همچنین در اروپا علامتCE روی محصولات الکترونیکی و در کانادا علامت CSAمی گذارند و کالاهای الکترونیکی چون دفترچه راهنما و ضمانت نامه دارند که احتمال تقلبی بودن پایین تر می باشد.
برخی مواقع علائم تجاری هم به کار نمی آید چون می توانند آنرا جعل کنند اما بهتر است شکل اصلی علائم تجاری هر محصول را بشناسید و همچنین می توانید به کیفیت و نام و نشان معتبر محصول دقت کنید کالاهای اصل کیفیت بالایی دارند.

 تشخیص کالای اصل از تقلبی توسط دانشجویان

 آشنایی با بارکد:

یقیناً دانشجویان و افراد با بار کد آشنایی دارند،

بارکد:
-خطوط و ارقام می باشد
-یک جور استاندارد جهانی برای شناسایی کشور سازنده و نوع کالا و …
-بارکد ها شامل 13 رقم که 2 یا 3 رقم اول از سمت چپ نشان دهنده کشور سازنده می باشد.
بابررسی بارکد محصول راحت می توان به اصل بودن آن پی برد.
یکی از نگرانی ایرانی ها چینی بودن یا نبودن کالا می باشد که با آشنایی با بارکد می توانیم آنرا حل کنیم:
اجناس چینی عموماً با اعدادی چون 690، 691، 692 شروع می شوند، اجناس تایوان با عدد: 471، اجناس ژاپن: 49، اجناسی کره جنوبی: 880، اجناس ایرانی: 626
 تشخیص کالای اصل از تقلبی توسط دانشجویان

قدم دوم :

امروزه با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات بعید می باشد شرکت سازنده محصولی وب سایت نداشته باشد چون این نکته اهمیت فراوانی دارد برای اطمینان از اصل بودن کالا می بایست ابتدا به بارکد توجه کرد و بعد به وب سایت شرکت تولید کننده مراجعه کرد. دانشجو می تواند پیش از خرید کالا،سریال کالا را وارد سایت سازنده محصول کند و این موضوع را بررسی کند.
توجه داشته باشید برخی افراد برای فروش محصولاتشان از نام نمایندگی برندهای معروف استفاده می کنند که با رجوع به سایت رسمی محصول می توان آنرا پیگیری کرد.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا