4 اردیبهشت 1403 ساعت 22:02

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

پیشنهاداتی برای پیش گیری از اتلاف وقت

پیشنهاداتی برای پیش گیری از اتلاف وقت

باید آگاه باشیم که چه وقت‌هایی داریم کارها را پشت گوش می‌اندازیم و ترفندهایی برای راه انداختن خودمان در چنته داشته باشیم. این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با پیشنهاداتی برای پیش گیری از اتلاف وقت جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

از نظر مویرا اسکات کارشناس بهره‌وری، باید ویژگی های شخصی را برای انگیزه بخشیدن به خود مدنظر داشته باشیم:
“باید آگاه باشیم که چه وقت‌هایی داریم کارها را پشت گوش می‌اندازیم و ترفندهایی برای راه انداختن خودمان در چنته داشته باشیم.”

 پیشنهاداتی برای پیش گیری از اتلاف وقت

برای زمان خود باید برنامه‌ریزی کنیم و اهداف خود را مشخص و نحوه‌ی انجام آن‌ها را الویت بندی کنیم و پشت گوش نیاندازیم
او پیشنهاد می‌دهد:
اگر زمانی را برای کاری که مدنظر گرفته اید در نظر ندارید، مدت زمان کوتاه تر را در نظر بگیرید. برای مثال اگر قصد خواندن یک کتاب را دارید می‌توانید زمان تعیین کنید که هر 45 دقیقه مطالعه یک ربع را حتما استراحت نمایید.
فهرستی از کارهایی که قرار است انجام دهید تهیه نمایید و آن ها را به کارهای کوچک تر تقسیم نمایید تا بتوانید راحت تر از پس انجام آن ها برآیید.
برای انجام کارهایی که جزو اهداف شما می‌باشد نیاز به تمرکز است، پس تمام کارهایی که باعث حواس‌پرتی شما می‌شود را از خود دور کنید و تماما خود را وقف انجام اهداف خود نمایید.
زمانی که اهداف خود را مشخص می‌کنید، دیگر انجام کارهای ریز و درشت که در اهداف شما مسمرثمر نمی باشد را کنسل کنید و وقت خود را مشغول انجام کارهایی نمایید که شما را زودتر به اهداف مشخص شده می‌رساند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا