10 فروردین 1403 ساعت 20:03

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

نقش موبایل در روابط خانوادگی دانشجویان

نقش موبایل در روابط خانوادگی دانشجویان

نقش خوب و بد تلفن همراه در زندگی خانوادگی دانشجویان تاثیر می گذارد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده مطالب مفیدی در رابطه با نقش موبایل در روابط خانواده، جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

نقش تلفن همراه بر روابط خانواده:

بدون نیاز به آمار در این زمینه، برای یک روز خودتان امتحان کنید گوشی را در جایی قرار دهید که به آن دسترسی نداشته باشید و ببینید چه تاثیری بر زندگی شما دارد. امروزه اگر نگوییم بیشتر مردم به گوشی اعتیاد دارند اما تعداد زیادی از مردم بدون وجود تلفن همراه نمی توانند زندگی نرمال داشته باشند. مردم برای ارتباط با افراد خانواده و دوستان و حتي حل و فصل کردن مسائل از موبایل استفاده می کنند.

تلفن همراه می تواند تاثیرات مثبتی بر روابط خانواده داشته باشد و افراد با صرفه جویی در زمان باهم ارتباط برقرار کنند و این میتواند جایگزین مناسبی برای صله رحم باشد آن هم در شرایطی که افراد به دلیل مشغله های خود کمتر زمان، برای این مسئله دارند.

 نقش موبایل در روابط خانوادگی دانشجویان

یکی از چالش های این فناوری تاثیر آن بر روابط خانواده می باشد و برخی افراد بر این باورند تلفن همراه و اینترنت باعث سست شدن و فروپاشی خانواده می شود.
گوشی به تنهایی نمی تواند باعث آسیب روابط شود بلکه می تواند اعتماد یا عدم اعتماد خانواده را به چالش بکشاند.

اثرات مثبت و منفی که موبایل می تواند داشته باشد

چند سال پیش بررسی شده اینترنت و موبایل باعث آسیب خانواده نمی باشد بلکه خانواده ها با نگرانی حاصل از زندگی مدرن که نتیجه ی تماس هاي تلفن همراه، emailها، پيامک ها دست و پنجه نرم می کنند.

شکوفایی فناوری باعث می شود تا افراد راحت تر بهم دسترسی داشته باشند و از حال هم باخبر شوند و این اتفاق باعث قطع روابط رو در رو و عاطفی می شود. در نتیجه تلفن همراه باعث محکم تر شدن بنیان خانواده می شود اما در کنار آن مشکلاتی هم ایجاد می کند مثل تماس هایی که باعث سوء تفاهم زن و شوهر می شود و ارتباط محکم شده را هم مختل می کند.
سوء تفاهم را کنار بگذاریم و نگاه های مثبت داشته باشیم
ارتباط میان زن و شوهر و اختلاف ها و سوء تفاهم های میان آن ها و همچنین رضایت آن ها از هم تابع پارامتر هایی گوناگونی از شرایط اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي تا رضایت طرفین می باشد.

تاثیرات موبایل بر روی نوجوان و خانواده

دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه «بوستون» آمریکا می‌گویند: محققان آمریکایی هشدار می‌دهند که آرام کردن کودکان با تبلت و تلفن هوشمند مانع تکامل مغز آنها می‌شود.

 نقش موبایل در روابط خانوادگی دانشجویان

مطالعات آسیب شناسی موبایل در خانواده امروزه بیشتر به سمت جوانان و نوجوانان و حتي کودکان خانواده کشیده شده است. برخی معتقدند با همراه داشتن موبایل توسط فرزندانشان می توانند راحت تر آنها را کنترل کنند که باعث امنیت خانواده می شود و برخی دیگر عقیده دارند که عدم توانایی بر روی کنترل موبایل فرزندان و اعتیاد آنها به این وسیله تاثیرات زیان آوری را به بار می آورد.

از دیدگاه روان شناسی به جای محروم کردن گرو های سنی از این وسیله ارتباطی می توان ميزان آموزش هاي تربيتي در خانواده ها ومدارس و آشنا کردن با خطرات و آسیب های موبایل را بیشتر کرد.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا