28 فروردین 1403 ساعت 23:42

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

رزومه دانشجویی

رزومه دانشجویی

رزومه سندی یک تا پنج صفحه می باشد و هدف دانشجویان از پر کردن فرم رزومه متقاعد کردن کارفرما برای پذیرش آن‌ها در شرکت می باشد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم‌یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با رزومه جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.
فرض کنید شما مغازه‌ای با اجناسی زیبا، باکیفیت و قیمتی مناسب دارید. اما مغازه شما ویترین مناسبی ندارد و یا در یکی از خیابان‌های فرعی شهر واقع می‌باشد، در این صورت چه مشکلی برای شما پیش می آید؟ جواب به طور حتم این است که بدون شک حجم زیادی از اجناس شمابه فروش نمی‌رسد.

 مثال بالا در زمینه ی توانایی‌های انسان و معرفی آن‌ها نیز صدق می‌کند. اگر دانشجویان بهترین تجربیات و دانش کاری را داشته باشند، ولی نتوانند به درستی این تجربیات را معرفی کنند، به طور حتم نتیجه خوبی نخواهد گرفت.

 رزومه دانشجویی

رزومه کاری برای دانشجویان

رزومه سندی یک تا پنج صفحه می باشد که به طور مختصر و طبقه‌بندی شده‌ توانمندی‌ها، مهارت‌ها، تحصیلات و سوابق کاری دانشجویان را به بهترین شکل توصیف می‌کند که با گذر زمان و کسب تجربه‌های فردی بروزرسانی می‌گردد. هدف دانشجویان از پر کردن فرم رزومه متقاعد کردن کارفرما می باشد تا او بتواند از بین چند داوطلب یکی را جهت مصاحبه انتخاب کند.

یک رزومه شامل موارد زیر می باشد …

1- اطلاعات شخصی:

بخش اول رزومه شامل اطلاعات فردی، از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، وضعیت تاهل، اطلاعات تماس، آدرس محل سکونت و ایمیل می‌باشد.

2- تحصیلات:

دانشجویان می بایست در قسمت دوم رزومه، مشخصات تحصیلی یا تجربیات کاری را وارد کنند. بهتر است دانشجویان بدانند برای جلب توجه کارفرما فقط 30 ثانیه زمان دارند، بنابراین از بین مشخصات تحصیلی و تجربیات کاری قسمتی را ابتدا ذکر کنند که بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اطلاعات تحصیلی شامل نام دبیرستان و یا دانشگاه، سال ورود و فراغت از تحصیل، رشته، گرایش و معدل می‌باشد، همچنین این قسمت از رزومه، محل مناسبی برای نوشتن عنوان پایان‌نامه است.

3- تجربیات حرفه‌ای و اجرایی:

این قسمت شامل عنوان فعالیت، سمت، نوع فعالیت (قراردادی، پیمانی، رسمی و …)، محل کار و بازه زمانی می‌باشد. سابقه شغلی دانشجویان می‌تواند در روند پذیرش آن‌ها در شرکت تاثیرگذار باشد و دانشجویان می‌توانند برای تاثیرگذاری بهتر سابقه شغلی خود را به ترتیب اهمیت بیان کنند، زیرا امکان دارد یک کارفرما فقط برای مطالعه اولین و یا دومین ردیف از فهرست تجربیات شغلی شما وقت بگذارد.

4- هدف:

دانشجویان برای جلب اعتماد بیشتر کارفرمایان می توانند هدف خود را در رزومه مطرح کنند.

5- سوابق علمی _ پژوهشی:

اگر دانشجویان تمایل داشته باشند می توانند فعالیت‌های علمی که انجام داده‌اند را به این ترتیب بیان کنند. سوابق علمی _ پژوهشی شامل عنوان طرح یا فعالیت علمی، زمان، کارفرمای شما، نقش شما در پروژه می‌باشد.

6- تألیفات:

دانشجویان اگر بخواهند می توانند در فرم رزومه تالیفات خود را به صورت: نویسنده یا نویسنده ها، “نام مقاله “، محل چاپ یا ارائه، سال انتشار بیان کنند.

7- توانمندی‌ها و مهارت‌ها:

دانشجویان در این قسمت می توانند مهارت های خاص گروهی یا اجتماعی، کامپیوتری، زبانی و … را بیان کنند و بهتر می باشد که با توجه به شغل درخواستی خود قابلیت های خود را اولویت‌بندی کنند.

8- معرف:

زمانی فرم رزومه دانشجویان کامل می باشد که حداقل مشخصات و تماس دو معرف را ذکر کنند.

 رزومه دانشجویی

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا