7 اردیبهشت 1403 ساعت 7:51

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

شغل یابی برای دانشجویان

شغل یابی برای دانشجویان

دانشجویان برای صرفه جویی در زمان می‌بایست به دنبال پیداکردن شغل مناسب باشند تا بتوانند وارد بازار کار شوند و به موقعیت های عالی دست پیدا کنند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم‌یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با بهترین راه‌های پیدا کردن شغل جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.
در رابطه با پیدا کردن شغل ضرب المثلی وجود دارد که بیان می کند باید برای جستجوی کار به گونه‌ای رفتار کنید که گویی شغل تمام وقت شماست!

 شغل یابی برای دانشجویان

دو روش مؤثر برای صرفه‌جویی در زمان پیداکردن شغل مناسب برای دانشجویانی که می خواهند وارد بازار کار شوند و به موقعیت های عالی دست پیدا کنند وجود دارد، اما این دو روش با هم متفاوت می‌باشند.

 روش اول: 1- استفاده از ارتباطات و شبکه‌های مستقیم

در این شیوه، فقط از ارتباطات مستقیم استفاده می‌شود. دانشجویان می‌توانند با دوستان، همکلاسی‌ها و مدیران سابق خود که ارتباطات خوب و نزدیکی با آن ها دارند تماس بگیرید و با آن‌ها درباره‌ی فرصت‌های شغلی جدید صحبت نمایند و حتی می‌توانند با افرادی که قبلاً برای استخدام‌شان واسطه شده بودند تماس حاصل فرمایند. البته می توانند از طریق ایمیل هم ارتباط برقرار کنند اما برقرای ارتباط حضوری تاثیر بیشتری دارد.

 شغل یابی برای دانشجویان

•  چگونه این روش به صرفه جویی زمان دانشجویان کمک می کند؟

این روش در رسیدن به اهداف می تواند تأثیرگذارتر از روش “درخواست مستقیم” باشد. ممکن است تمام کسانی که از آن‌ها چنین درخواستی را داشته‌اید در مقابل این درخواست نتوانند برای شما کاری انجام دهند و یا عکس العملی از خود نشان دهند. دانشجویان جویای کار در روش “درخواست‌های مستقیم” می بایست به شرکت مدنظر رفته و برای فرم پر کردن، زمانی را اختصاص دهند.

•  این روش چگونه برای یافتن شغل مناسب به دانشجویان کمک می کند؟

برای نیرو گرفتن در خیلی از شغل‌ها آگهی درخواست نیرو در مقابل عموم اطلاع‌رسانی نمی شود و دانشجویان می توانند به صورت آنلاین آگهی هایی در این خصوص را جستجو نمایند و حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد مشاغل از این گروه می‌باشند، و  قسمتی از “بازار شغلی نهان” را تشکیل می دهند.

زمانی که فرصت شغلی جدیدی در یک شرکت فراهم می شود، در ابتدا تلاش دارند تا از آشنایان و اطرافیان نزدیک خود برای جایگاه جدید استفاده کنند و در صورتی که شخص مناسبی را پیدا نکنند، این فرصت را در اختیار عموم مردم قرار می دهند. شرکت سعی دارد شخصی را جذب کند که بتواند به او اعتماد نماید.

روش دوم:  2- از ابزار جستجوی شغل لینکدین استفاده کنید

این ابزار مورد آزمایش قرار گرفته و ویرایش‌های لازم روی آن انجام شده است. لینکدین به دانشجویان کمک می کند تا با روش خاص و با انتخاب آیکون (کیف سامسونت) در قسمت جستجوی اصلی، شغل مورد نظرش را جستجو کنند و در این جستجو می توانید حتی لوکیشن، موقعیت و … را فیلتر کنید.

 شغل یابی برای دانشجویان

دانشجویان بعد از وارد کردن عبارت مورد نظر برای جستجو و مشخص کردن وضعیت مکانی می توانند بر شغل دلخواه کلیک نمایند و بعد از آن می توانند دکمه هایی را با توجه به شغل مدنظر انتخاب کنند و وارد وب‌سایت آن‌ها شوند که این دو گزینه با کلمات “Apply” و “Apply on company website” نمایش داده می شود.
شغل هایی که فقط دکمه‌ی  Applyدارند، دانشجویان بدون خروج از صفحه‌ی لینکدین این امکان را دارند تا بتوانند رزومه خود را پیوست نمایند و با این رزومه به چیز دیگری نیاز نمی باشد.
در صورتی که بر روی دکمه، apply on company website نوشته شده و دانشجویان با کلیک بر روی آن وارد وب سایت شرکت موردنظر می‌شوند، که این عمل خارج از صفحه‌ی لینکدین انجام می گیرد.
دانشجویان با مطالعه ی وب‌سایت شرکت و با توجه به آسان بودن مراحل درخواست شغل و مناسب بودن یا نبودن آن برای خود می توانند، تصمیم ورود به آن شغل را بگیرند.

•    چگونه این روش به صرفه جویی زمان دانشجویان کمک می کند؟

زمانی که دانشجویان شغلی را پیدا می کنند که دکمه‌ی Apply بر آن درج شده در مقایسه با شغلی که می بایست وارد وب سایت خود شرکت شوند زمان کمتری را صرف می کنند.
هرچند می‌بایست هنگام ورود به وب‌سایت شرکت‌ها فایلی را که در آن از شما اطلاعات شغلی درخواست شده است را پر کنید و یا فایل رزومه خود را پیوست نمایید، برای این کار نیاز به ایجاد حساب کاربری و یا درخواست کتبی طولانی نمی‌باشد.
لینکدین برای هر درخواستی که ثبت شده باشد یک ایمیل تأیید برای طرف مقابل ارسال می‌کند. پس، جای هیچ نگرانی نمی باشد.

•    این روش چگونه برای پیدا کردن شغل مناسب به دانشجویان کمک می کند؟

این روش دانشجویان جویای کار را تحت نظر خود دارد و از هر گونه فرم غیر واقعی و آزار دهنده پیشگیری می کند. در این روش سرعت بالا می باشد و دانشجویان می توانند رزومه‌هایی با تعداد زیاد و مکالمات متعدد بدون هیچ مشکلی ارسال کنند.
همچنین، دانشجویان به کمک این قابلیت می توانند جستجوی خود را محدود نمایند و از بین کارفرمایانی که به درخواست آن‌ها پاسخ داده اند بهترین را انتخاب نمایند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا