28 فروردین 1403 ساعت 11:03

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

طراحی ایده خوب برای راه اندازی استارتاپ دانشجویی

طراحی ایده خوب برای راه اندازی استارتاپ دانشجویی

یک ایده‌ی خوب کسب‌وکار باید به طور ساده توضیح داده شود. خلاقیت یکی از عواملی است که در ایجاد کسب‌وکار برای دانشجویان کارآفرین حائز اهمیت می باشد که بستگی به ایده ی شما دارد. هیچ محدودیتی هم برای قرارگرفتن ایده‌های شما در یک حوزه مشخص وجود ندارد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم‌یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی میشود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با طراحی ایده خوب برای راه اندازی استارتاپ جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

طراحی  ایده خوب برای راه اندازی استارتاپ

برخی از افراد فکر می‌کنند مطرح کردن یک ایده برای استارت‌آپ بسیار دشوار است. در واقع این نیست که افراد توانایی فکر کردن به ایده ها را ندارند، بلکه اصلا ایده‌ای ندارند و این دلیلی است که چون هیچ ایده‌ای ندارند برای ایجاد آن هیچ تلاشی نمی‌کنند. این افراد بر این باورند که دست یافتن به یک ایده معجزه می‌باشد. تصور عموم بر این باور است که راه‌اندازی یک استارت‌آپ ایده‌ای افسانه‌ای و شگفت‌آور می‌باشد. زمانی که یک استارت‌آپ با کسب موفقیت، میلیون‌ها دلار ارزش پیدا می‌کند، به این نتیجه می‌رسند که این استارت‌آپ نتیجه یک ایده با ارزش میلیون دلاری بوده است. اگر مطرح کردن یک ایده که میلیون‌ها دلار ارزش داشته باشد و مسبب ایجاد استارت‌آپی شود، این هزینه نشان دهنده‌ی میزان سختی استارت‌آپ می‌باشد. در واقع هر چیزی که ارزش‌مند می‌باشد به آسانی به دست نمی‌آید.

ایده خوب برای کسب و کار

یک ایده ی خوب کسب‌وکار باید به طور ساده بیان و توضیح داده شود. خلاقیت یکی از عواملی است که در ایجاد کسب‌وکار برای دانشجویان کارآفرین حائز اهمیت می‌باشد که بستگی به ایده‌ی شما دارد. هیچ محدودیتی هم برای قرارگرفتن ایده‌های شما در یک حوزه مشخص وجود ندارد.

طراحی ایده خوب برای راه اندازی استارتاپ دانشجویی

بعضی از ایده‌ها ارزش تلاش کردن برای اینکه، این ایده ی خوب  در کسب‌وکار تبدیل به محصول واقعی شود و به ثمر بنشیند را دارد.

نکاتی برای پیشبرد ایده‌ها

•    ایده‌ای را پیدا کنید که بازار خوبی دارد

می‌توانید در وجه اول بر روی حاشیه‌ای و بازارهای کوچک کار کنید و کم کم به موفقیت برسید. اما برای رسیدن به موفقیت های بزرگ تر می بایست بازارهای بزرگ را در نظر بگیرید، این کار سخت تر از کارهای روتین و حالت معمول است، اما زمانی که در ازای دریافت حق امتیاز ایده‌ی خود مبلغ خوبی را دریافت کنید، اوضاع فرق خواهد کرد.

•    عرضه محصول با قیمت معقول به بازار

در بازار رقباتی، برگ برنده زمانی دست شما خواهد بود که بتوانید محصول خود را با قیمت پایین‌تری به بازار عرضه کنید. اما کار برای ایده‌های بزرگ و نیاز به تجهیزات سخت‌تر می‌باشد، زیرا هم برای شروع اولیه‌ی کسب‌وکار مناسب نیستند و احتمال شکست خوردن بیشتر است و هم باید شرکت را متقاعد کنید که این هزینه در نهایت به نفع آن ها خواهد بود.

•    سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های راحت و سودآور

برای اینکه بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید ایده‌های آسان و سودآور را انتخاب نمایید زیرا آموزش دادن به مشتریان کار بسیار پیچیده و هزینه برداری می‌باشد. دانشجویان صاحب ایده باید بتوانند در چند کلمه‌ی کوتاه و مختصر نقات قوت ایده‌ی خود را بیان کنند و توضیح دهند که این محصول چه فایده‌هایی دارد.

در بعضی اوقات کل بازار را به صورت انحصاری فقط چند شرکت در اختیار خود می‌گیرند. در این صورت انگیزه برای خلاقیت و نوآوری ایده خوب برای کسب‌وکار و گرفتن حق امتیاز کم می‌شود، اما با این اوصاف در همین شرایط استثنا هم وجود دارد. نگران ساده بودن ایده‌ی خود نباشید و دنبال شرکت‌هایی بگردید که نوآوری و ایده برای آن‌ها اهمیت دارد.

ویژگی‌های یک ایده‌ی کاری خوب

برای ایجاد تغییر و تنوع، ایده‌هایی با برنامه‌ریزی صحیح کاری برای تجارت لازم است. گاهی یک شرکت برای درآمدزایی بیشتر می‌بایست از یک ایده‌ی کاری خوب کمک بگیرند، در بعضی مواقع هم یک ایده‌ی کاری خوب امکان موفقیت و رسیدن به اهداف شرکت را بالا می‌برد.

3 نکته ی مهم برای یک تیم کاری خوب

این سه نکته از ویژگی‌های یک ایده‌ی کاری خوب برای رسیدن به موفقیت می‌باشد.

•    هر تیم کاری در استارت آپ می‌بایست از خلاقیت بالایی برخوردار باشد و این خلاقیت برای هر تجارت و شغلی لازم می‌باشد. این خلاقیت باعث تغییر و استفاده از تکنیک و روش نو در کارها می‌شود، این تغییرات به گونه‌ای می‌باشد که دیگر شرکت‌ها و مشتریان این تغییرات را تیم کاری شما حس می‌کنند.
•    بهترین ایده‌های کاری ایده‌هایی می‌باشند که بتوانند از هر نظر باعث رشد و ارتقا در کار و شرکت شوند. در واقع می‌بایست تاثیر به سزایی بر کار و شرکت داشته باشند.
•    یک ایده باید به گونه‌ای باشد که نقش یک محرک را برای تیم کاری داشته باشد تا بتواند انگیزه‌ی آن‌ها را برای کار و فعالیت بالا ببرد. این ایده می‌بایست باعث ایجاد هیجان، شور و نشاط در تیم کاری شود. برای ارائه‌ی محصولات و خدمات بهتر و ایجاد احساس شور و اشتیاق در تیم کاری می‌بایست ایده به اندازه‌ی کافی خوب و عالی باشد.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا