10 فروردین 1403 ساعت 17:38

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون ACT

آزمون ACT

مقدمه:

آزمون ACT آزمونی استاندارد می باشد که اکثر دانشگاه های آمریکا برای پذیرش دانشجویان بین المللی از این آزمون استفاده می کند. آزمون ACT برای دانشجویانی می باشد که قصد ادامه ی تحصیل در آمریکا را دارند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است. سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با  آزمون ACT جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

آزمون زبان ACT چیست؟

آزمونACT اختصار یافته ی American College Testing می باشد. آزمونی استاندارد می باشد که اکثر دانشگاه های آمریکا برای پذیرش دانشجویان بین المللی از این آزمون استفاده می کند. آزمون ACT برای دانشجویانی می باشد که قصد ادامه ی تحصیل در آمریکا را دارند. آزمون ACT که به وسیله شرکت ACT طراحی شده است.
آزمون ACT -قدم یار-1

ساختار آزمون ACT

ساختار آزمون ACT  شامل چهار بخش تستی یا چند گزینه ای زیر می باشد:

English section:

دانشجویان می بایست ظرف مدت 45 دقیقه به 75 سوال، که از بخش زبان انگلیسی پرسیده می شود و مبتنی بر گرامر، سبک و استراتژی های زبان است، پاسخ دهند. در این قسمت واژگان مورد سنجش قرار نمی گیرند. سوالات این قسمت به صورت چند گزینه ای می باشند که معمولا قسمتی از یک متن انتخاب می شود و از دانشجو خواسته می شود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنند.

Mathematics:

این قسمت مانند بخش Quantitative از آزمون GRE می باشد. برای پاسخ به سوالات ریاضی این قسمت نیاز به فرمول های پیچیده نیست و معادل سوالات ریاضی پیش دانشگاهی می باشد. دانشجویان می بایست با قوانین پایه ریاضی که می دانند به 60 سوال در 60 دقیقه پاسخ دهند.

Reading:

این قسمت به صورت آکادمیک برگزار می شود و سوالاتی که دانشجویان پاسخ می دهند در سطح آزمون TOEFL می باشد. دانشجویان می بایست ظرف مدت 35 دقیقه به 40 سوال پاسخ دهند. چهار متن به دانشجویان داده می شود.

Science Reasoning:

در این قسمت قدرت تحلیل مسائل دانشجویان مورد ارزیابی قرار می گیرد. دانشجویان می بایست ظرف مدت 35 دقیقه به 40 سوال پاسخ دهند.
همچنین آزمون ACT دارای یک بخش اختیاری به نام Writing می باشد که دانشجویان می بایست ظرف مدت 30 دقیقه به آن پاسخ دهند. Writing آزمون ACT از آزمون GRE آسان تر می باشد.
act1

شرح مختصر آزمون ACT:

شرح مختصر  ACT 
دفعاتشش بار در سال
مدت۳ ساعت و ۵/۳ ساعت همراه با مقاله
بخش هاانگلیسی، ریاضی، درک مطلب، علوم، نگارش
حداکثر نمره۳۶
میانگین نمرات۲۱

آزمون ACT هر ساله در ماه های  سپتامبر، اکتبر، دسامبر، فوریه، آوریل و ژوئن در سطح کشور ارائه می شوند.

نحوه ی ارزشیابی آزمون ACT

دانشجویان می بایست در هر قسمت English section، Mathematics، Reading و Science Reasoning نمره ای مابین 1 تا 36 را کسب کنند و نمره ی نهایی آن ها شامل میانگین این نمرات می شود.   میانگین قبولی کشوری آن ۲۱ می باشد. برای مثال اگر دانشجو در English section نمره ی ۳۱ در Mathematics نمره ی ۳۰ و در Reading  نمره ی ۲۹ و در Science نمره ی ۳۰ بگیرید نمره ترکیبی یا همان نمره ی میانگینشان ۳۰ می شود.

ثبت نام آزمون ACT

مهلت ثبت نام آزمون ACT تقریبا ۵ هفته مانده به آزمون می باشد. دانشجویان می بایست برای نام نویسی پستی فرم ثبت نام بولتن گروه دانشکده را پر کنند و برای ثبت نام آنلاین هم می توانند به وب سایت www.ACT.org مراجعه نمایند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا