28 فروردین 1403 ساعت 9:04

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

همه چیز در مورد آزمون GRE

آزمون GRE

مقدمه:

آزمون GRE برای سنجش توانایی‌ها و معلومات فارغ التحصیلان به مقاطع بالاتر می‌باشد. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گرد آوری شده است.سعی می شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آزمون GRE جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

آزمون GRE

آزمون GRE -قدم یار-1آزمون GRE اختصار یافته ی Graduate Records Examination که برای سنجش توانایی‌ها و معلومات فارغ التحصیلان به مقاطع بالاتر می‌باشد. دانشجویان نمره‌ی این آزمون را برای پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا و برخی دانشگاه‌های بسیار معتبر کشورهای دیگر از جمله کانادا نیاز دارند.

سه بخش عمومی آزمون GRE:

•    Quantitative (ریاضیات)
•      Verbal (واژه)
•      Analytical Writing (بخش نوشتاری)
•    Quantitative:
آزمون بخش ریاضیات ساده و در حد کتاب‌های دبیرستان است. این بخش شامل دو قسمت 30 سوالی می‌باشد که دانشجویان می‌بایست به آن‌ها پاسخ دهند. قسمت نمودار در این بخش از قسمت‌های سخت این آزمون می باشد. نمره این بخش از 800 محاسبه می شود.
آزمون GRE -قدم یار-2

•    Verbal :

این بخش از آزمون پنج گزینه‌ای، که شامل دو قسمت 38 سوالی می‌باشد و نمره منفی ندارد. در این بخش از آزمون دانشجویان می بایست از دانش بالایی از لغات پیچیده که حتی معنی آن‌ها به گوش نخورده است برخوردار باشند. دریافت کسب نمره‌ی بالای 400 از 800 در این بخش بسیار عالی می‌باشد. دانشجویان با کسب مجموع نمره ی 1200 شانس پذیرش در 10 دانشگاه اول آمریکا را دارند.
38 سوال در 4 فرم ذیل ارائه می‌شود:

 بخش مترادفها و متضادهادر این قسمت داشنجو می‌بایست از 5 گزینه‌ی موجود یک کلمه را که مخالف کلمه داده شده است را انتخاب کند.
 بخش جای خالیدر یک جمله نسبتا پیچیده یک یا دو جای خالی داده می‌شود و دانشجو می‌بایست آن‌ها را پر کند.
 بخش تطابق لغاتدو لغت مترادف به دانشجو داده می‌شود و می‌بایست در 5 گزینه‌ی موجود در پاسخ نزدیک‌ترین گزینه به این دو لغت را پیدا کند.
خواندندر این قسمت دو یا سه متن مفهمومی به دانشجو داده می‌شود که می‌بایست متناسب با آن به سوالات پاسخ دهد.

•    Analytical Writing :

در این قسمت دانشجو دو انشاء می‌نویسد. در انشای اول به دانشجو دو موضوع داده می‌شود و یکی را به دلخواه انتخاب کرده و می‌بایست برای آن انشایی با رعایت تحلیل دقیق موضوع، گرامر نسبتا پیچیده، تعداد لغات و … را در ظرف مدت 45 دقیقه بنویسد.  نمره‌ی این قسمت از 6 محاسبه می‌شود که بر نمره  نهایی تاثیر بسزایی دارد. در انشای دوم درباره‌ی موضوعی برای دانشجو چند خطی توضیح داده شده است و ظاهرا این موضوع منطقی می‌باشد ولی در اصل این طور نیست و دارای اشکالاتی می‌باشد که می‌بایست درباره‌ی آن توضیحاتی را دانشجو بیان کند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا