1 اردیبهشت 1403 ساعت 2:43

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

آموزش و تدریس خصوصی برای دانشجویان

آموزش و تدریس خصوصی برای دانشجویان

دانشجویان با تدریس خصوصی در دانشگاه می‌توانند به راحتی به کسب درآمد بپردازند. در این مقاله که به قلم نویسندگان قدم یار به سرپرستی مهندس فرشاد مارچینی گردآوری شده است، سعی می‌شود به صورت خلاصه و با زبانی ساده در رابطه با آموزش و تدریس خصوصی جهت استفاده دانشجویان گرامی ارائه گردد.

پرداختن دانشجویان به تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

اکثر دانشجویان به تدریس خصوصی دروس دانشگاهی علاقه‌مند هستند، دانشجویان متقاضی با این فعالیت می‌توانند درآمد بالایی کسب کنند. اگر بخواهید در گوگل عبارت تدریس خصوصی را جستجو کنید، گوگل به شما تدریس خصوصی دروس دانشگاهی را پیشنهاد می‌دهد و این بیان کننده تقاضای بالا برای کلاس‌های خصوصی در مقطع دانشگاهی می باشد.

 آموزش و تدریس خصوصی برای دانشجویان

برخی دروس دانشگاهی از قبیل دروس تخصصی رشته‌های فنی مهندسی (مهندسی برق، مکانیک، عمران، معماری، کامپیوتر، صنایع و …)، دروس رشته‌های علوم پایه، ریاضیات و فیزیک دانشگاهی خصوصی دروس ریاضی عمومی ۲ و فیزیک عمومی ۲، معادلات دیفرانسیل، ریاضی مهندسی و … متقاضیان زیادی جهت تدریس خصوصی دارند. دانشجویانی که در هر کدام از این رشته ها تحصیل کرده باشند، می‌توانند در این زمینه‌ها تدریس داشته باشند.

جهت تدریس دروس دانشگاهی و فعالیت به عنوان استاد تدریس خصوصی دانشگاه ابتدا باید مشخص کنید که چه دروسی را می‌خواهید تدریس کنید! مثلاً  اگر در رشته مهندسی نرم افزار تحصیل کرده اید می‌توانید دروسی مانند برنامه نویسی، شبکه، سیستم عامل و … را تدریس کنید. کلاس خصوصی ریاضی دانشگاه و فیزیک دانشگاهی نیز از دروسی هستند که دانشجویان می‌توانند برای تدریس انتخاب کنند. برخی نکات که دانشجویان باید جهت تدریس به آن بسیار اهمیت دهند عبارتند از:
1. علاقه شخصی دانشجویان به دروس انتخابی
2. پرمتقاضی بودن دروس
3. افزایش تسلط بر آن دروس و کاملاً آماده بودن
جهت فعالیت در زمینه آموزش و تدریس خصوصی دروس دانشگاهی و … باید بدانید چگونه شاگرد جذب کنید. برخی از این روش ها عبارتند از:
1. در تماس بودن با آموزشگاه‌های تدریس خصوصی
2. آگهی از طریق روزنامه
3. پخش تراکت
4. تهیه سایت و یا وبلاگ شخصی
بهترین شیوه جهت جذب شاگرد، اینترنت و سایت های تبلیغاتی می باشد که به صورت تخصصی، در زمینه آگهی تدریس خصوصی فعالیت دارند (مثل سایت تدریس خصوصی ایران مدرس) که می‌توانید در آن کار خود را تبلیغ کنید.

می توانید جهت مشاهده لیست مدرسینی که در ایران مدرس، آگهی ای را برای جذب شاگرد ثبت نموده اند را مشاهده نمایید. ایران مدرس برای عبارت هایی چون تدریس خصوصی دروس دانشگاهی، تدریس خصوصی ریاضی دانشگاه، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی، تدریس خصوصی استاتیک و … در نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول و در جایگاه ۱ تا ۳ قرار دارد. بنابراین با ثبت آگهی تدریس، در این وب سایت، متقاضیان تدریس خصوصی به راحتی به سمت تبلیغ شما هدایت شده و به راحتی می‌توانید شاگرد جذب کنید.
یکی دیگر از مواردی که جهت موفقیت در تدریس دروس دانشگاهی و کسب درآمد بالا بسیار حائز اهمیت می‌باشد، حفظ شاگردها می باشد. سعی کنید شاگردهای شما رضایت کامل از تدریس داشته باشند. خصوصاً اینکه بسیاری از دروس دانشگاهی پیش نیاز دروس دیگر می باشند، بنابراین لازم می باشد که وقتی مبحثی را تدریس می کنید مباحث قبلی مرتبط با آن را هم آموزش دهید.
سعی کنید با پرسیدن سوال حین تدریس و انجام ارزیابی های مداوم وضعیت هر کدام از شاگردهای خود را بررسی کنید و روش تدریس و ارائه مطلب خود را طوری تنظیم کنید که باعث پیشرفت آن‌ها شود. معمولاً دانشجویانی که به کلاس‌های خصوصی مراجعه می‌کنند اشکالات زیادی دارند و عادت به درس خواندن و مطالعه ندارند. علاوه بر حفظ کیفیت در کلاس های خصوصی باید سعی کنید شاگردهای خود را با ارائه تمرین و جدیت در خواستن حل آنها و همچنین با ارائه مشاوره و راهنمایی در روش مطالعه دروس و برنامه‌ریزی به سمت درس خواندن و موفقیت در درس و تحصیل هدایت کنید.

رمز موفقیت شما در کار تدریس، موفقیت های دانشجویان شما می‌باشد و این باعث می‌شود در ترم های بعدی باز هم به سراغ شما بیایند.

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا