9 فروردین 1403 ساعت 13:14

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

فناوری سوپرخازن با قبلیت شارژ سریع / گوشی خود را با انرژی پاک پر کنید

کارشناسان دانشگاهی با اختراع یک فناوری سوپرخازنی که قادر به ذخیره و تامین برق با سرعت بالاست امیدوارند که یک قدم به محقق شدن رویایشان برای ذخیره انرژی پاک برداشته باشند.

فناوری سوپرخازن با قبلیت شارژ سریع

فناوری سوپرخازن با قابلیت شارژ سریع 

((براساس باز نشر پرتال قدم یار)) به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان موسسه فناوری پیشرفته سوری در انگلستان از فناوری جدیدی رونمایی کرده‌اند که پتانسیل خوبی برای ایجاد تحول در مصرف انرژی در وسایل نقلیه و کاهش اتلاف انرژی تجدیدپذیر در شبکه برق‌رسانی ملی دارد.

تیم تحقیقاتی امیدوار است که این فناوری با هموار کردن طبیعت متناوب منابع انرژی، پیشرفت عظیمی را در تامین انرژی از باد، موج و خورشید رقم خواهد زد.

این فناوری مبتنی بر ماده‌ای به نام پلی‌نیلین یا PANI است که انرژی را از طریق مکانیسمی معروف به «pseudocapacitance» ذخیره می‌کند. این ماده پلیمری ارزان‌قیمت رساناست و می‌تواند به عنوان الکترود در دستگاه سوپرخازن مورد استفاده قرار گیرد. این الکترود با به دام انداختن یون‌های درونش شارژ می‌شود و این کار را با تبادل الکترون‌ها با یون انجام می‌دهد.

گوشی خود را با انرژی پاک پر کنید

محققان می‌گویند: آینده انرژی جهان به نحوه مصرف مصرف کنندگان و صنعت بستگی دارد و کارآمد کردن تولید انرژی با کمک سوپرخازن‌ها یکی از فناوری‌های پیشرو در ذخیره متناوب انرژی و تولید انرژی بیشتر به شمار می‌رود. تحقیقات ما مبنایی برای دستگاه‌های پرانرژی خواهد بود که با قدرت بالا کار می‌کنند و هر روز کاربرد‌های بیشتری پیدا می‌کنند.

آن‌ها می‌افزایند: این پژوهش بلندپروازانه و تأثیرگذار، پتانسیل این را دارد که شیوه زندگی همه ما را تغییر دهد و این کار برای افزایش کارآمد راهکار‌های شارژ سریع و برداشت انرژی از محیط زیست لازم است.

به گفته محققان، این فناوری کاربرد‌های بسیار متنوعی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به شارژ انرژی در فناوری‌های پوشیدنی و اینترنت اشیاء اشاره کرد که انقلابی در صنعت نسل پنجم شبکه موبایل یا ۵G ایجاد خواهد کرد. از نظر محققان، این سوپرخازن قابلیت و کاربرد‌های بی‌حد و مرزی دارد.

((جدیدترین اخبار گلچین شده از سایت های معتبر خبری را در سایت قدم یار مشاهده نمایید.))
((کلیه اخبار در پرتال دانشجوی قدم یار، به صورت خودکار و توسط نرم افزار جستجوگر اتوماتیک گردآوری می‌گردد و این مجموعه در مورد محتوای اخبار ارائه شده هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرد.))

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا