10 فروردین 1403 ساعت 19:11

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

چگونه یک سیستم دانشگاهی هوشمند بسازیم؟

امروزه انتقال از رویکرد‌های سنتی به رویکرد‌های مدرن به تغییر نحوه انتقال دانش در محیط دانشگاه کمک کرده است.

چگونه یک سیستم دانشگاهی هوشمند بسازیم؟

سیستم دانشگاهی هوشمند
((براساس باز نشر پرتال قدم یار)) گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محدثه قاسمی- دانشگاه هوشمند دانشگاهی است که اجازه انعطاف در نظم‌های فیزیکی و یادگیری محیطی را می‌دهد. در اصل، دانشگاه هوشمند علاوه بر ابزار‌های سنتی در یادگیری، فناوری را نیز در برگرفته تا به دانشجویان خود محیطی آرام برای یادگیری ارائه دهد. یادگیری موثر به دانشجویان کمک می‌کند تا آنها تکالیف خود را بطور کامل انجام دهند.

بعلاوه، یک دانشگاه هوشمند دانشگاهی است که محیطی تعاملی را برای همکاری تیمی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. موارد زیر گام‌های مهمی برای ایجاد دانشگاه هوشمند است:

معرفی محتوای دیجیتالی

ابزار‌های آموزش سنتی عموما شامل ارائه توسط استاد و همراه داشتن خودکار و کاغذ است تا دانش‌آموز برای یادآوری در آینده مطالبی را یادداشت کند. در دانشگاه یا کلاس هوشمند، دانش از طریق ابزار‌های دیجیتالی منتقل می‌شود. این فرایند شامل استفاده از پرسش و پاسخ و تعامل با اطلاعات و افراد است. ایده‌ها با استفاده از راه حل‌های یادگیری دیجیتالی و در نتیجه فرآیند‌های خلاقانه شکل می‌گیرند. آموزش دیجیتال شامل یادگیری و کارکردن با فناوری ارتباطات و اطلاعات برای ایجاد تجربیات جدید در دنیای ICT است.

دسترسی‌های پراکنده به اساتید

در دانشگاه‌های هوشمند، روش‌های یادگیری اغلب چند بعدی و با تعاملات آسان بین دانشجویان و دانشجویان با استاد است. مشخصا، سادگی به معنای ناقص بودن نیست. برعکس، در دانشگاه‌های هوشمند، محیط‌های یادگیری تعاملی هستند. از طریق تعاملات دیجیتالی دانشجویان راحت‌تر به استاد دسترسی دارند. این امر آن‌ها را قادر می‌سازد که وقتی برای فرایند یادگیری نیاز به تعامل با استاد داشته باشند، به آسانی به آن دسترسی پیدا کنند. انتقال دانش بلند مدت نیازمند مجموعه‌ای از فرصت‌ها برای دخیل شدن در فرایند یادگیری است. علاوه بر این انتقال دانش بلند مدت مستلزم فضا برای یادگیری در طی زمان است.

دسترسی مختلف به ابزار‌های تعاملی

یکی از ویژگی‌هایی که دانشگاه‌ها را هوشمند می‌کند، فراهم کردن دسترسی مختلف به ابزار‌های تعاملی است. در دانشگاه‌های هوشمند دانشجویان به طور پراکنده به ابزار‌های یادگیری مانند آزمایشگاه‌ها، تجهیزات ارائه و ابزار‌های جستجوی داده دسترسی دارند. کاربرد انواع مختلف مدل و ارائه دانش با استفاده از روش‌های متفاوت، ایجاد دانشی برای سهولت انتقال اطلاعات بلند مدت را ترویج می‌دهد. این روش‌های یادگیری به پایین آوردن فرضیات دانش‌‌آموزان و بهبود تجربیاتشان کمک می‌کند. برای مثال با ابزار‌های ارائه دیجیتال مربیان می‌توانند اضطراب ناشی از انواع خاص یادگیری را کاهش بدهند.

مرحله معلم محور

آموزش معلم محور مهارت‌های رهبری معلم را در تلاش برای حمایت از کل فرآیند‌های یادگیری بهبود میدهد. در این زمینه، یادگیری معلم محور درآماده کردن دانش‌آموزان طبق محتوای آموزشی تعیین شده نقش دارد. بیشتر آموزش‌های معلم محور مبتنی بر خلاصه مطالب محتوا یا اطلاعات در تلاش برای تقویت یادگیری انتقادی در بین دانشجویان است. معلم در این حالت ابزار‌هایی مانند تخته سفید، ارائه فیلم و نرم افزار‌های مدیریت کلاس استفاده می‌کند تا بتواند آنچه دانشجو انجام میدهد کنترل کند، فعالیت‌های کلاسی را نظم بدهد و تکالیف را معین کند.

کلاس‌های تعاملی

در مقایسه با رویکرد‌های سنتی، مدل‌های دانشجو محور بر ایجاد معنی و فعالیت‌های درست تاکید دارند. هدف اصلی این رویکرد ایجاد یک محیط یادگیری است که امکان ایجاد محتوا را با همکاری بین دانشجویان را فراهم میکند. در این حالت، از دانشجو انتظار میرود آنچه برایش معنی دارد را با تجربیات گذشته مرتبط کند. برای تسهیل این امر، کلاس به عنوان یک جامعه یادگیری ترتیب داده می‌شود که درک مشترک را اسان می‌کند.

تعیین هدف

تعیین هدف باید یک فرایند مشترک باشد. اهداف تعیین شده باید به اندازه کافی چالش برانگیز باشند و بر دستیابی‌های مثبت تمرکز کنند. در این موارد مدیر باید اهداف خیلی سخت یا آسان را کنار گذاشته و از اهداف انگیزشی استفاده کند. امروزه دانشگاه‌های هوشمند برای تعامل با دانشجویان و مدیریت فعالیت‌های کلاسی به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات متکی است. روش‌های نوین تدریس به پیشرفت‌های یادگیری کمک کرده و دسترسی راحت به اساتید را بدون توجه به شرایط مکانی افزایش داده است. در دانشگاه‌های هوشمند می‌توانید برای دریافت اطلاعات به پورتال‌های آنلاین متصل شوید و برای یادگیری بیشتر با مربیان و دانشجویان ارتباط برقرار کنید.


((جدیدترین اخبار گلچین شده از سایت های معتبر خبری را در سایت قدم یار مشاهده نمایید.))
((کلیه اخبار در پرتال دانشجوی قدم یار، به صورت خودکار و توسط نرم افزار جستجوگر اتوماتیک گردآوری می‌گردد و این مجموعه در مورد محتوای اخبار ارائه شده هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرد.))

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا