28 فروردین 1403 ساعت 23:52

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

روش تهیه مقاله از پایان نامه

روش تهیه مقاله از پایان نامه

تهیه مقاله از پایان نامه نیازمند برگردان ابعاد پایان نامه به قالب و فرمت یه مقاله پذیرفتنی میباشد. برای تهیه مقاله ابتدا باید محلی و مقصد نگارش پایان نامه را در نظر گرفت. تهیه مقاله کنفرانسی با تهیه یک مقاله برای چاپ ISI بسیار متفاوت است. فرمت مقاله ISC نیز با فرمت مقالات ISI تفاوت های معنی داری داراست.

 روش تهیه مقاله از پایان نامه

روش تهیه مقاله ISI از پایان نامه

در مقالات ISI نگارنده یا نویسندگان مقاله باید جنبه های نویی به مقاله خروجی پایان نامه اضافه کرده و نتیجه گیری پایان نامه را به شکل خلاصه در قالب الگوهای مدلسازی و طراحی مدل نزدیک کنند. در نهایت یک مقاله ISI باید بر تجزیه و تحلیل آماری، مدلسازی و طراحی مدل حاصل از خروجی پایان نامه تاکید داشته باشد. استفاده از چند نمونه مقاله ISI در ژورنال مقصد پیشنهاد خوبی برای الگو برداری و تهیه مقاله است.

ایمپکت فکتور مقاله ISI

روشن است که مقالات دارای اعتبار بالاتر و یا ضریب تاثیر و ایمپک فاکتور بالاتر، سطح دقت و ظرافت بیشتری در پذیرش و داوری مقاله ها به خرج میدهند. امکان دارد شما برای چاپ مقاله در ژورنال یا مجله ای که از ایمپکت فاکتور بالاتری برخوردار است، نیازمند ویرایش های متعددی بر مقاله خود باشید. موسسه پژوهشی راه دانش با تجربه بسیار زیادی در خصوص ویرایش مقالات ISI، نگارش مقاله به همراه و کمک دانشجو و نویسنده و همراهی در چاپ آن آماده ارائه انواع مشاوره علمی در این خصوص میباشد. در نهایت، مهمترین عنصر در نگارش مقاله، هدفگذاری اولیه در انتخاب مقصدی است که برای چاپ مقاله در نظر گرفته اید. چه بسا بسیاری از ژورنال ها، علاوه بر نکات مربوط به مرجع دهی مقاله، فرمت ویژه ای نیز برای نگارش مقاله در نظر گرفته اند که توجه به آن قبل از نوشتن مقاله کمک خوبی میکند.

روش تهیه مقاله علمی پژوهشی داخلی به زبان فارسی یا انگلیسی از پایان نامه

تبدیل پایان نامه به مقاله خروجی برای چاپ در نشریات علمی پژوهشی داخلی از دشواری کمتری نسبت به سایر ژورنال های ISI و ISC خارجی برخوردار است. شما میتوانید با رجوع به مقالات منتشر شده ژورنال مورد نظر و الگوگیری از رویه های آن سطح نمره و داوری خوبی برای چاپ مقاله خود بدست آورید.

نکات الگوبرداری از مقاله های کنفرانسی، مقالات ISI و ISC و سایر مقالات علمی و پژوهشی

به این نکته ظریف توجه کنید که اگر قصد الگوبرداری از چند مقاله چاپ شده در یک یا چند ژورنال خاص دارید (که البته این کاری بسیار مطلوب و معقول است و ذکاوت را میرساند)، حتما به نام و نشان و توانمندی نویسنده یا نویسندگان مقاله بنگرید. مقاله های علمی که نویسنده آن یک استاد طراز اول و معروف میباشد و دارای جنبه های تحلیلی و مدلسازی پیچیده است و مطلب و موضوع جدیدی را مطرح کرده است بسیار الگوی خوبی است. مقالاتی که دو یا چند استاد یا پژوهشگر معروف و صاحبنظر به نگارش آن پرداخته باشند نیز ارزشی صدچندان داراست.

خطرهای الگوبرداری از روش های مقاله نویسی در ژورنال های مقصد

در نظر داشته باشید که بسیاری از دانشجویان نیز مانند شما پس از تهیه مقاله خروجی پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری، ملزم به درج نام استاد به عنوان نویسنده اول یا نویسنده دوم میباشند که منطقا امری صحیح است چرا که به راهنمایی و مشاوره استاد مقاله نگارش می یابد؛ اما گاها اساتید فرصت بررسی مقالات نگارش یافته توسط دانشجویان را ندارند. چه بسا شما هم شاهد مقالاتی بوده اید که نام استاد مطرحی در آن آمده است اما مقاله ضعیف است و اشکالات علمی و پژوهشی دارد؛ این است که مقاله بدون بررسی استاد و صرفا توسط خود دانشجو نگارش یافته است؛ که در اینصورت این مقاله ها الگوی مناسبی برای مدلسازی نمیباشند.

منبع: پی اچ دی پارس

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا