9 فروردین 1403 ساعت 15:45

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

موارد مهم در نوشتن یک نتیجه گیری صحیح برای مقاله

موارد مهم در نوشتن نتیجه گیری صحیح برای مقاله

 

بیان مختصر موضوع مقاله

در این روش به موضوع مقاله و اهمیت آن  به‌طور خلاصه اشاره می‌گردد. یک پژوهش خوب، اهمیت موضوع خود را به‌خوبی آشکار می‌سازد و نیازی نیست شما در بخش نتیجه‌گیری برای آن دلیل و استدلال ذکر کنید و با یک جمله‌ی خاص می‌توانید موضوع تحقیق خود را بیان کنید.

نوشتن نتیجه گیری صحیح برای مقاله

برای مثال: اگر مقاله‌ی شما در مورد اپیدمیولوژی بیماری‌های عفونی است شما می‌توانید در بخش نتیجه‌گیری بنویسید:”سل یک بیماری عفونی گسترده است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.”

بازگو کردن بیانیه‌ی پایان‌نامه

شما بایستی علاوه بر بیان موضوع مقاله، بیانیه پایان‌نامه را نیز بازگو نمایید. بیانیه‌ای که در نتیجه‌گیری به آن اشاره می‌گردد نباید عیناً مثل بیانیه‌ای باشد که در مقدمه مقاله نوشته‌شده است.

خلاصه کردن نکات اصلی مقاله

اساساً شما نیاز دارید که به خواننده یادآوری کنید که محتوای اصلی و مقاله در مورد چه مطالبی نوشته‌شده است. یک روش خوب برای این کار این است که شما جملات عنوان هر پاراگراف از متن اصلی مقاله‌ی خود را دوباره بخوانید و روشی را پیدا کنید تا نکات مهمی را که در هر پاراگراف به آن اشاره‌شده در نتیجه‌گیری ذکر کنید و جزییات مطالب ذکرشده  در پاراگراف‌ها را تکرار نکنید. 

فراخوانی برای اقدام در زمان مناسب

در هنگام نیاز شما می‌توانید به خوانندگان مقاله خود بگویید که نیاز به تحقیق و مطالعه‌ی بیشتر روی موضوع مقاله وجود دارد. توجه داشته باشید که این فراخوانی برای نتیجه‌گیری‌های تمامی مقالات ضروری نیست. برای مثال یک پژوهش که بر پایه‌ی نقد ادبی انجام می‌گیرد نیاز کمتری برای فراخوانی برای اقدام داشته باشد.
منبع : موسسه اشراق

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

اسکرول به بالا