6 اردیبهشت 1403 ساعت 16:54

آيا میخواهید در سایت قدمیار، خدمات و دانلودهای مربوط به آزمون مربوطه خود را رايگان دريافت نمایید!!!!
کافی است با يک ثبت نام چند ثانيه ای، با ما همقدم شويد.

اصطلاحات رایج در ارسال مقاله به ژورنال های بین المللی و isi

اصطلاحات رایج در ارسال مقاله به ژورنال های بین المللی و isi

 

ژورنال (Journal)

همان مجله isi است که شما قصد چاپ مقاله در آن رادارید این مجلات می‌تواند سال نامه، دو سالنامه، فصل‌نامه، دو فصل‌نامه یا ماه‌نامه باشد دقت داشته باشید که مجلاتی که در سال با تعداد کمتری به چاپ می‌رسند در پذیرش و چاپ مقاله بسیار حساس‌تر عمل می‌کنند پس اگر قصد ارسال مقاله برای این مجلات رادارید می‌بایست حتماً حرفی برای گفتن داشته باشید.

سابمیت (Submit)

این اصلاح یعنی شما مقاله‌ای را برای یک مجله ارسال کرده‌اید. دقت کنید فقط ارسال کرده‌اید! این به معنی پذیرش مقاله و چاپ مقاله شما نیست ممکن است یک فرد تعداد 20 مقاله ارسال کرده باشد پس سابمیت چندان معتبر نیست مهم تعداد مقالات چاپ‌شده شماست البته در جلسات دفاع دکترا اگر مقاله را زیر نظر استاد ارسال کرده باشید می‌تواند به شما کمک کند چون هیچ استادی مقاله بی‌محتوا را برای ارسال تائید نمی‌کند.

 اصطلاحات رایج در ارسال مقاله به ژورنال های بین المللی و isi

منیو اسکریپت (manuscript)

مقاله دست‌نویس شماست که هنوز برای هیچ ژورنالی ارسال نشده است. وقتی ارسال و چاپ شود به آن Article یا paper  میگویند.

منیو اسکریپت نامبر (manuscript NO)

شماره دست‌نویس شماست وقتی شما مقاله دست‌نویس خود را برای یک ژورنال سابمیت می‌کند به شما یک کدی برای رهگیری می‌دهد به آن منیو اسکریپت نامبر گویند.

ادیتور (Editor)

شخصی است که ژورنال را مدیریت می‌کند و مقاله شمارا برای داوران ژورنال ارسال می‌کند و نظر آنان را در مورد مقاله شما جویا می‌شود.

ویت ادیتور (With Editor)

یعنی مقاله شما به دست ادیتور رسیده است و ادیتور به دنبال داورانی است که داوری مقاله isi شمارا جهت بررسی و چاپ مقاله بپذیرند.

آندر ریویوو (Under Review)

یعنی مقاله شما زیردست داوران است و به‌زودی تکلیف مقاله شما مشخص خواهد شد.

ریفرینگ یا ریفرکردن (Refereeing)

یعنی مقاله شما در حال داوری و بررسی توسط داوران است.

ریوایز (Revise)

این اصطلاح بر دو نوع است! مینور ریوایز (Minor Revise) و ماژور ریوایز (Major Revise) همان‌طور که از اسم‌ها مشخص است مینور یعنی زیاد ایراد نگرفتن از مقاله‌ و ماژور یعنی زیاد ایراد گرفتن!  در ماژور ریوایز یا اصلاحات اساسی ممکن است مقاله شما بعد از اصلاحات مجدداً به داور جهت تائید اصلاحات صورت گرفته ارسال گردد. ولی در مینور ریوایز معمولاً اصلاحات توسط مدیر یا کارشناس اجرایی موردبررسی قرار می‌گیرد بنابراین همیشه و حتماً بخش‌های اصلاح‌شده را بارنگ دیگر مشخص سازید.

ریسابمیت (Resubmit)

این درواقع همان ریواز است ولی مقاله شما به مقدار بسیار زیادی ایراد داشته است! با این تفاوت که وقتی شما مقاله تون ریواز می‌خورد (حالا چه مینور و چه ماژور) بعدازاینکه شما ایرادات رو رفع کردید دیگر مقاله شما برای داوری مجدد ارسال نمی‌شود اما وقتی‌که مقاله شما سابمیت می‌خورد متأسفانه شما باید ایرادات رو رفع کنید و مقاله رو دوباره بفرستید و این یعنی اینکه مقاله شما بار دیگر باید کاملاً  و دقیق داوری بشود. البته معمولاً داور میگویند شما می‌توانید این مقاله رو دوباره برای خودمان سابمیت کنید اما می‌توانید برای ژورنال‌های دیگه هم بفرستید (میل خودتون).

اکسپت (Accept)

مبارکه دیگه مقاله تون پذیرفته‌شده، البته کار شما اینجا تمام نمی‌شود ممکن است ژورنال پاراف (proof) مقاله را از شما بخواهد یعنی بعد از قالب‌بندی و قبل از چاپ جهت تائید نهایی مشخصات، مقاله به شما مجدداً توسط ژورنال ارسال می‌گردد.

ریجکت (Reject)

ناراحت نباشید ژورنال زیاده می‌فرستید واسه یه ژورنال دیگه معنی ریجکت حتماً این نیست که مقاله شما خوب نبوده ممکنه برای مجله‌ی خوبی نفرستاده باشید و زمینه علمی مجله رو خوب مطالعه نکرده باشید نگران نباشید.
منبع: iran-isi 

فایلهای دانلودی

این مطلب را به اشتراک بگذارید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

قدم یار آزمون حقوقی

در سایت قدم یار آخرین اخبار و شرایط آزمونهای حقوقی را مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها:

پیمایش به بالا